Nech sa páči, toto je NAOZAJ POSLEDNÝ naftový motor od Hondy
Honda nepotešila fanúšikov naftových motorov. Jej aktuálny i-DTEC je vôbec posledný, žiadny ďalší už nebude.
Vydané Text: Redakcia
### Naozaj majú byť naftové motory vytlačené z ciest, hoci majú nižšiu spotrebu ako benzínové a s modernými technológiami možno ich vplyv na životné prostredie minimalizovať snáď až k zanedbateľným hodnotám?
Bohužiaľ, Európa nafte nepraje a ovplyvňuje to aj automobilky z iných častí sveta. Taká japonská Honda uviedla, že jej súčasný 1,6-litrový naftový motor, ktorý je uložený v Honde Civic, je definitívne posledným v jej histórii. Honda tak sleduje trend, na ktorý nastúpilo už aj švédske Volvo.
Štvorvalcový motor 1,6 i-DTEC pritom automobilka odhalila iba pred rokom a podľa najnovších meracích cyklov WLTP dosahuje spotrebu v reálnej premávke iba 3,7 l/100 km! Aj napriek tomu má byť vytlačený do histórie a nestať sa budúcnosťou už nikdy.
Naftový motor už nedostane ani populárne SUV-čko Honda CR-V, ktorá bola pre európsky trh modernizovaná. V ponuke jej motorizácií sa budú objavovať už iba benzínové agregáty.
Pripravte sa teda na bombastické spotreby paliva, ekológovia!!!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia