Všetky nové MINI budú mať filter pevných častíc, aj tie na benzín

Enormným tlakom Európskej únie na automobilky sa nevyhlo ani pôvodom britské MINI. Ak chcete benzín bez filtra pevných častíc, mali by ste sa poponáhľať!
Vydané  Text: 

### Nie je kam uniknúť. Ak doteraz platilo, že priaznivci benzínových motorov si z majiteľov naftových robili posmešky, že musia mať vo výfukovom systéme filter pevných častíc, po novom budú musieť tieto vtipy obrátiť aj proti sebe. Trend vybavovať benzínové motory doplnkovým filtrom pevných častíc nie je úplná novinka, automobilky k tomuto kontroverznému kroku pristupujú pre neustále náročnejšie emisné normy z dielne Európskej únie. V zásade nejde o nič, čo by malo majiteľov nových vozidiel trápiť, pretože ich automobily podliehajú záruke. Horšie na tom budú ľudia, ktorí si kúpia jazdenky a budú sa stretávať s problémami, ktoré prítomnosť filtra pevných častíc spôsobuje. Taký Mercedes-Benz má filtre pevných častíc v autách s benzínovými motormi už dávnejšie, ale MINI nimi vybaví svoje modely od tohto leta. Spoločne s povinnou zmenou technického vybavenia musela automobilka investovať aj do úpravy výroby vo svojom výrobnom závode.
Naftové verzie modelov MINI Clubman a MINI Countryman už dnes spĺňajú predpisy normy Euro 6d-TEMP (od marca 2018). Ich systém obsahuje nielen **filter pevných častíc**, ale aj **zásobníkový katalyzátor na NOX** a **katalyzátor SCR** so špeciálnym vstrekovaním močoviny (AdBlue). „Všetky relevantné verzie modelov MINI Clubman a MINI Countryman dostanú od júla 2018 upravené benzínové motory. Vylepšená technológia MINI TwinPower Turbo Technology zníži spotrebu paliva ako aj množstvo vypúšťaných emisií. Oba modely časom na požiadanie dostanú benzínové motory spojené so 7-stupňovou prevodovkou Steptronic,“ uvádza tlačová správa výrobcu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.