Išli by ste do toho? Audi chce nový prvok zaradiť do sériového auta!
Ako prvý sériový automobil na svete môže mať Audi e-tron prototyp na želanie virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá. **Automobilka tvrdí, že v porovnaní s klasickými spätnými zrkadlami majú mnoho praktických predností v oblasti komfortu a bezpečnosti.** V ich plochých držiakoch je na šesťuholníkovom konci **integrovaná malá kamera s rozlíšením 1280 x 1080 pixlov.** Elektrické vyhrievanie chráni objektív kamery pred… Prečítať celé
Vydané Text: Tlačový servis
Kamera automaticky reguluje jas obrazu podľa intenzity svetla okolia, napríklad pri jazde cez tunel. Každý držiak virtuálneho zrkadla okrem toho obsahuje bočné smerové svetlo z LED a na želanie kameru pre virtuálny pohľad na vozidlo zhora. **Oproti štandardným vonkajším spätným zrkadlám virtuálne zrkadlá redukujú šírku vozidla o 15 centimetrov. Rovnako ako konvenčné zrkadlá sa aj virtuálne dajú manuálne sklopiť.**
Obrazy kamier sa zobrazujú digitálne spracované na displejoch OLED s rozlíšením 1200 x 800 pixlov s vysokým kontrastom, umiestnených na prechode medzi prístrojovým panelom a dverami. Displeje sú harmonicky integrované do oblúka „Wrap-around“, ktorý obopína kokpit. Obrazovky s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) majú senzor priblíženia: keď sa prst priblíži k povrchu, zobrazia sa symboly, pomocou ktorých môže vodič dotykom prepínať rozličné nastavenia. **Tak sa dá posunúť určitý výrez obrazu a tým prispôsobiť želanému zornému poľu alebo sa obraz dá priblížiť i oddialiť. Okrem toho vodič môže na svojom displeji nastavovať virtuálne spätné zrkadlo na strane spolujazdca.**
Virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú prispôsobiť pre rozličné jazdné situácie a tým zvyšujú bezpečnosť. V systéme MMI môže vodič zvoliť tri zobrazenia – pre diaľnicu, odbočovanie a parkovanie. Systém automaticky prepína medzi zobrazeniami. Diaľničné zobrazenie sa objaví, keď vozidlo ide rýchlejšie ako 90 km/h a navigačný systém hlási, že je na diaľnici. Obraz sa priblíži aby bolo možné lepšie odhadnúť rýchlosti pre rýchlej jazde – vozidlá sa zjavujú väčšie. **Keď vodič signalizuje odbočovanie alebo zmenu jazdného pruhu zapnutím smerových svetiel, odbočovacie zobrazenie rozšíri výrez obrazu na príslušnej strane. Tým sa zmenší mŕtvy uhol.** Keď vodič zaradí spiatočku, kamera zobrazí obrubník pre zlepšenie prehľadu pri parkovaní. Obraz sa rozšíri smerom nadol – podobne ako automatické sklonenie normálneho zrkadla pri cúvaní.
Inzercia