Zamestnanci v Tesle zažívajú peklo! Vyhrážky a práca až do odpadnutia sú na dennom poriadku.

Nervózny generálny riaditeľ, Elon Musk,**kričal na pracovníkov montážnej linky,** nedobrovoľne presunul pracovníkov z iných oddelení a nariadil povinné víkendové smeny len kvôli tomu, aby sa mu podarilo splniť jeden zo svojich riskantných sľubov – **vyrobiť 5 000 kusov Modelu 3 za týždeň.** Unavení pracovníci prehovorili o podmienkach v automobilke. Podľa ich slov sú vyhrážky a osobné útoky boli na dennom poriadku…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nervózny generálny riaditeľ, Elon Musk,**kričal na pracovníkov montážnej linky,** nedobrovoľne presunul pracovníkov z iných oddelení a nariadil povinné víkendové smeny len kvôli tomu, aby sa mu podarilo splniť jeden zo svojich riskantných sľubov – **vyrobiť 5 000 kusov Modelu 3 za týždeň.** Unavení pracovníci prehovorili o podmienkach v automobilke. Podľa ich slov sú vyhrážky a osobné útoky boli na dennom poriadku. **Ak niekto nesúhlasil s povinnými nadčasmi, dostal výpoveď.** priebehu dvoch týždňov dokonca došlo k zriadeniu aj provizórnej montážnej linky vo veľkom stane, ktorý stojí pred hlavnou budovou v Kalifornii. Z neho malo údajne vyjsť až 20 % týždennej produkcie.
„Trojke“ museli ustúpiť ostatné modely S a X, ktorých **výroba zaostáva o viac ako 800 vozidiel.** Niektorí zamestnanci sa obávajú frenetického tempa a dlhých 12 hodinových pracovných smien, ktoré vyčerpávajú pracovníkov a tým aj znižujú kvalitu výroby. **Povedali, že od zajtrajška máme byť pripravení pracovať 12 hodín denne, 6 dní v týždni,“ prehovoril pracovník linky.** V nedeľu ráno, 5 hodín po stanovenej lehote, sa im nakoniec tento cieľ podarilo splniť. Po krátkej prestávke sa zamestnanci vo štvrtok opäť vrátia do práce, kde budú musieť vynaložiť ešte väčšie úsilie pri dosahovaní nového cieľu. **Už v auguste chce Musk vyrábať aspoň 6 000 kusov Modelu 3 týždenne.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia