Cyklisti a alkohol: pokuty nie, problémy pri nehode áno

Na cyklistov platí dvojaký meter. Piť alkohol môžu, ale ak spôsobia na nehodu a nafúkajú, budú mať rovnaký ako problém ako opitý vodič auta.
Vydané  Text: 

Od januára 2017 na Slovensku platí, že cyklisti môžu pred jazdou na bicykli požívať alkoholické nápoje. Ak na prípadnej kontrole nafúkajú do 0,5 promile, policajti to nebudú považovať za porušenie dopravných predpisov. Platí to však iba v zastavanom území obce a na cestičke pre cyklistov – mimo týchto zón sa alkohol u cyklistov netoleruje. 0,5 promile je 0,24 miligramu etanolu alebo 0,5 gramu etanolu na kilogram hmotnosti pri krvnej skúške takzvanou plynovou chromatografiou. Takáto hladina alkoholu údajne nemá vplyv na schopnosť viesť bicykel a podľa poslancov z Most-Híd a prezidenta Andreja Kisku, ktorý novelu zákona podpísal, je táto pozitívna diskriminácia v prospech rozvoja cyklistiky na Slovensku.
Nulová tolerancia alkoholu u cyklistov však platí iba v prípade, že nespôsobia nehodu alebo sa nestanú jej účastníkmi, uvádza denník sme.sk. Ak cyklista spôsobí nehodu a pri následnej kontrole „nafúka“, bude na neho nahliadané ako na opitého bez ohľadu na to, že štandardne má právo na 0,5 promile alkoholu. Je to zvláštny paradox. Cyklisti majú na jednej strane právo požiť primerané množstvo alkoholu bez akéhokoľvek postihu, avšak okrem prípadu, že sa potom stanú účastníkmi dopravnej nehody alebo iného incidentu spojeného s ich bicyklom. Na uvedený paradox je potrebné myslieť práve v tomto období, keď cyklisti vo veľkom vyťahujú svoje bicykle a rekreačne jazdia, pričom na zastávke si posedia na veľkom pive.



Zdroje:
https://ekonomika.sme.sk/c/20855652/ak-cyklista-zavini-nehodu-je-jedno-ci-pil-menej-alebo-viac.html
https://aktualne.centrum.sk/slovensko/politika/alkohol-cyklistov-dostal-zelenu-od-januara-je-povolenych-pol-promile.html











Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.