
Interiér: hodnotný, jednotný, zrozumiteľný. Prepínač jazdných režimov sériovo, k nemu jemne naladený elektrický posilňovač riadenia.
## Podvozok? Jasné, že špička.
Prejavuje sa to najmä v momente, keď Joe preletí zákrutu so zopár nechutnými nerovnosťami. K rýchlosti neprispieva iba sériovo dodávaný prepínač jazdných režimov a presne nastavený elektrický posilňovač riadenia. Auto sa dá smerovať aj bez neho. Kto vie, ako na to, nasmeruje do zákruty aj zadnú nápravu. Aj o tom je typická hravá ovládateľnosť Focusu.
Nezaostávajú ani motory, v našom prípade 1,5-litrový trojvalec s výkonom 110 kW (150 k). Benzínový motor sa dodáva aj s výkonom 134 kW (182 k). Pod ním je litrový trojvalcový EcoBoost naladený na 63 kW (85 k), 74 kW (100 k) alebo 92 kW (125 k). Okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky môže radiť rýchlosti aj 8-stupňový automat ovládaný otočným kolieskom.
Ďalšou novinkou je vypínanie valca pri nízkej záťaži, v prípade potreby sa však rýchlo pridá. Celé sa to udeje tak svižne, že za volantom si to takmer ani nevšimnete. Celohliníkový motor má aj ďalšie zaujímavé detaily ako kombinované vstrekovanie paliva do nasávacieho potrubia aj priamo do valcov. Nafta? V ponuke ju zastupuje 4-valec s objemom 1,5 litra a výkonom 70 kW (95 k) alebo 88 kW (120 k). Pridáva sa aj 2-liter so 110 kW (150 k). Posledný menovaný ako Ford Diesel s oceľovými piestami.