Pohon oboch kolies a elektrické kone – to je e-motorka Ethec
Okrem elektrického pohonu oboch kolies je zaujímavá aj tým, že používa riešenia staré skoro 100 rokov.
Vydané Text: Redakcia
Tím projektu Ethec sa však touto cestou nevydal. Výsledkom jeho vývoja je vozidlo, ktoré síce na prvý pohľad pôsobí pomerne konvenčným dojmom, ale bližší pohľad odhaľuje riešenia, ktoré sú v konštrukcii motocyklov vskutku netradičné.
Plynulé línie kapotáže imitujú klasickú palivovú nádrž, ďalej pozorujeme štíhle sedadlo, dvojicu pružiacich a tlmiacich jednotiek po stranách zadného kolesa. Spoločne s odhalenou konštrukciou rúrkového rámu môžu pripomínať **klasické motorky v štýle 60. a 70. rokov 20. storočia**.
Zásadný odklon od tradičných riešení však predstavujú elektromotory uložené priamo v kolesách. Ethec je vďaka tomu jedným z mála motocyklov, ktorý sa môžu pochváliť **pohonom obidvoch kolies**. Predný elektromotor je zodpovedný aj za to, že pri spomaľovaní a brzdení motorka rekuperuje energiu a čiastočne tak dobíja batérie ešte počas jazdy.
**Elektromotory disponujú výkonom 22 kW**. Lítium-iónové batérie sú rozdelené do dvojice blokov a disponujú kapacitou 15 kWh. Umožňujú **dojazd 400 kilometrov** na jedno nabitie a dobíjanie údajne trvá iba okolo hodiny.
Okrem dizajnu motocykla je zaujímavé aj jeho zavesenie s odpružením predného kolesa. Použitý systém je modernou interpretáciou **riešenia používaného u motocyklov v 20. a 30. rokoch 20. storočia**.
Ethec predstavuje predovšetkým zaujímavý školský projekt a o jeho sériovej výrobe sa nehovorí, ale rozhodne nie je vylúčená.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia