Pohon oboch kolies a elektrické kone – to je e-motorka Ethec

Okrem elektrického pohonu oboch kolies je zaujímavá aj tým, že používa riešenia staré skoro 100 rokov.
Vydané  Text: 
### Ethec je prezentovaný ako školský projekt elektrinou poháňaného motocykla, za ktorým stojí skupina študentov s podporou svojich profesorov a radom sponzorov. Elektrinou poháňaným motocyklom venuje pozornosť čoraz väčší počet nových aj zavedených výrobcov. Väčšinou sa pri ich vývoji vydávajú cestou evolúcie súčasnej koncepcie motocyklov, kedy do pomerne konvenčne riešeného podvozku osadia elektromotor namiesto spaľovacieho motora.
Tím projektu Ethec sa však touto cestou nevydal. Výsledkom jeho vývoja je vozidlo, ktoré síce na prvý pohľad pôsobí pomerne konvenčným dojmom, ale bližší pohľad odhaľuje riešenia, ktoré sú v konštrukcii motocyklov vskutku netradičné. Plynulé línie kapotáže imitujú klasickú palivovú nádrž, ďalej pozorujeme štíhle sedadlo, dvojicu pružiacich a tlmiacich jednotiek po stranách zadného kolesa. Spoločne s odhalenou konštrukciou rúrkového rámu môžu pripomínať **klasické motorky v štýle 60. a 70. rokov 20. storočia**.
Zásadný odklon od tradičných riešení však predstavujú elektromotory uložené priamo v kolesách. Ethec je vďaka tomu jedným z mála motocyklov, ktorý sa môžu pochváliť **pohonom obidvoch kolies**. Predný elektromotor je zodpovedný aj za to, že pri spomaľovaní a brzdení motorka rekuperuje energiu a čiastočne tak dobíja batérie ešte počas jazdy.
**Elektromotory disponujú výkonom 22 kW**. Lítium-iónové batérie sú rozdelené do dvojice blokov a disponujú kapacitou 15 kWh. Umožňujú **dojazd 400 kilometrov** na jedno nabitie a dobíjanie údajne trvá iba okolo hodiny. Okrem dizajnu motocykla je zaujímavé aj jeho zavesenie s odpružením predného kolesa. Použitý systém je modernou interpretáciou **riešenia používaného u motocyklov v 20. a 30. rokoch 20. storočia**. Ethec predstavuje predovšetkým zaujímavý školský projekt a o jeho sériovej výrobe sa nehovorí, ale rozhodne nie je vylúčená.







Inzercia

Inzercia