VIDEO: Tu máte ukážku, prečo neprekračovať maximálne zaťaženie auta

Majiteľ staršieho Fordu Ranger sa na vlastnom majetku presvedčil, že ani legendárny pick-up nestačí na prevoz dvojtonového balvanu.
Vydané  Text: 
Každý osobný i úžitkový automobil má v technickom preukaze uvedenú maximálne povolenie zaťaženie. Nosnosť sa zvyčajne pohybuje medzi 380 až 520 kg, pričom neplatí priama úmera s ohľadom na veľkosť vozidla. Paradoxne sa ukazuje, že moderné SUV-čka možno zaťažiť menej ako ich menších kolegov. Prekročiť maximálnu povolenú nosnosť pritom nie je nič komplikované, stačí do auta posadiť päť dospelých pasažierov a pridať trocha batožiny do kufra. Nosnosť úžitkových automobilov prevyšuje maximálnu povolenú záťaž osobných vozidiel, napríklad kategória malých dodávok ponúka nosnosť až do 800 kg. V našej redakcii sa nedávno objavil pick-up s hardtopom Isuzu D-Max, ktorý disponoval nosnosťou až 3,5 tony, čo je však nadpriemer. Toto Isuzu by zrejme odvoz balvana zvládol, hoci ani pri ňom by sme si neboli celkom istí.

Test Isuzu D-Max Double Cab

ERIK STRÍŽ

TEST: Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic – Majster transformácie

Inzercia

Inzercia

Martin Šebesta


O tom, že prekračovať maximálnu nosnosť nápravy a celého vozidla ako takého, sa nevypláca, sa presvedčil aj majiteľ pick-upu Ford Ranger. S pomocou malého bágra chcel na korbu uložiť rozmerný betónový balvan, ktorého hmotnosť odhadujeme aj na vyše dve tony. Po úvodnom škrečkovaní bágrista vyložil balvan na korbu priamo na vopred pripravenú drevenú paletu z výšky niekoľkokých centimetrov, avšak ten si razil cestu bez ohľadu na to, že už narazil na dno korby. Zadná náprava Foru Ranger beznádejne klesla až k zemi, pričom sa poškodili aj blatníky karosérie. Je celkom jasné, že v tomto stave automobil nielen balvan neodviezol, ale pravdepodobne putoval rovno na odťahové vozidlo a do servisu. Tragikomické pri tom všetko je, že majiteľ Rangera celý čas nakladanie balvana nahrával na mobil a kričal po operátorovi bágra, aby mu nepoškodil lak na aute. Skrátka, snaha ušetriť niekoľko desiatok či stoviek amerických dolárov za dopravu a vykládku sa premietla do potreby nepomerne vyššej investície do opravy pick-upu. Keďže sa však udalosť udiala v Spojených štátoch, je celkom možné, že majiteľ poškodeného Fordu zažaluje predajcu, že ho neupozornil na možné poškodenia a v konečnom dôsledku z celej situácie výjde ako víťaz aj s odškodnením.







Inzercia

Inzercia