Mazda chce vyriešiť najväčší problém modelu MX-5!
Mazda MX-5 je bez najmenších pochýb vynikajúcim roadsterom, ktorý dokáže svojmu majiteľovi poskytnúť veľké množstvo nefalšovanej šoférskej zábavy. A keďže píšeme o Mazde, do servisu sa zvykne chodiť len na pokec, kávu a pečiatku do knižky. Ľudia si však predsa len našli jeden nedostatok, ktorý sa Mazda rozhodla s príchodom modernizovanej verzie vyriešiť. Od začiatku spustenia výroby sa… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Ľudia si však predsa len našli jeden nedostatok, ktorý sa Mazda rozhodla s príchodom modernizovanej verzie vyriešiť. Od začiatku spustenia výroby sa totiž množili sťažnosti na nedostatok výkonu. Zo základnej benzínovej jednotky 1,5 Skyactiv totiž Japonci vytlačili len 96 kW (130 k), o málo lepšie na tom bol silnejší dvojliter so 118 kW (160 k).
Mazda sa preto rozhodla oba agregáty vylepšiť. Dvojliter dostane iné sacie potrubie, nové hlavy valcov, upravené piesty a zopár ďalších drobností, ktoré majú v konečnom dôsledku zvýšiť výkon motora o viac ako 15 %. Vyššie sa posunie hodnota krútiaceho momentu a benevolentnejší bude aj obmedzovač. Ten má po novom zasiahnuť až pri 7 500 ot./min. Presné parametre vylepšených agregátov však zverejnené neboli.
Okrem techniky sa zmení aj samotný interiér. Očakávať môžeme nový volant, prepracovaný displej multimediálneho systému či nové farebné kombinácie strechy. Novinku oficiálne predstavia už 26. júla a do predaja sa dostane najskôr na jeseň.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!