Elektromobil od Porsche už má meno, Nemci sú v názvoch čoraz odvážnejší
Spomínate si, keď Porsche dalo svojmu SUV-čku názov Macan? U mnohých to vyvolalo rozčarovanie, pretože čakali trocha „viac európske“ meno. Toto pôsobí skôr ako pripravené pre ázijské trhy. Rovnaká skupina ľudí teraz dvíha obočie pri názve nového elektromobilu od Porsche.
Vydané Text: Redakcia
## Porsche testuje Taycan spolu s modelmi Tesla
Porsche nedávno testovalo svoje nové športové kupé s elektrickým pohonom na ďalekom severe v zimných podmienkach. Elektrické auto ešte predtým absolvovalo jazdy na Nürburgringu. Všetky technické vnútornosti vozidla boli elektrické, ale karosérie bola z Porsche Panamera. V každom prípade, elektromobil dokázal, že je hodný toho, aby malo na kapote logo Porsche.
Zaujímavosťou je, že počas testov Porsche Taycanu mu robili spoločnosť dva ďalšie elektromobily: Tesla Model S a Tesla Model X. Zrejme chceli výrobcovia priamo porovnať dynamiku a dojazd najväčších konkurentov európskej elektromobility v praxi. Porsche má ponúknuť elektrický dojazd 500 km, výkon 600 konských síl a nabíjanie batérií v priebehu 15 minút. To však iba v prípade, že elektromobil bude káblom napájaný 800-voltovými nabíjacími stanicami s výkonom 150 kW, ktoré dnes ešte nie sú dostupné.
Cena dlho očakávaného a pripravovaného Porsce Taycan bude začínať na úrovni 95-tisíc eur.
## Nové pracovné miesta a obrovské investície
Samostatnou kapitolou nového projektu od Porsche bude jeho vplyv na ľudí a okolie. Iba samotná výroba prvého elektromobilu umožní vznik až 1200 nových pracovných miest priamo vo Zuffenhausene, ďalšie desiatky alebo možno stovky pribudnú v ďalších spoločnostiach, ktoré sú pre Porsche dodávateľmi. Je možné, že sa medzi nimi nájde aj množstvo Slovákov, ktorí odchádzajú do zahraničia za prácou stále častejšie.
Okrem toho Porsche uvádza, že do roku 2022 investuje do elektromobility až 6 miliárd eur, pričom veľká časť z investícií bude zameraná práve na projekt Taycan. Asi 700 miiónov eur pritom Porsche investuje do rozvoja infraštruktúry nabíjacích staníc a 500 miliónov eur do vývoja doplnkových verzií Taycanu.
Elektromobil Taycan teda nie je iba dočasnom nálepkou, ktorou by zalepili kričiace ústa ekoaktivitov, ale obrovským projektom, ktorý je ešte stále iba v prvých fázach a už teraz púta pozornosť svojou rozsiahlosťou.
Inzercia