Úplne nové BMW X5: Narástlo všetko okrem jednej dôležitej veci. Prečo toto BMW prehliadlo?
Štvrtá generácia BMW X5 sľubuje novú úroveň komfortu a špičkové spracovanie detailov, architektúru zdieľa s najnovšími modelmi radu 5 a 7.
Vydané Text: Redakcia
**Aj napriek nárastu veľkosti ponúka nové BMW rovnakú kapacitu batožinového priestoru ako odchádzajúca tretia generácia** X5 s objemom 645 litrov. Narastá na 1860 litrov, keď sú zadné sedadlá sklopené- predchodca pritom ponúkal ešte o 10 litrov viac (1870 litrov)! Ak sa vo vozidle bude nachádzať príplatkový tretí rad sedadiel, môžu si záujemcovia rozšíriť výbavu vozidla aj o elektricky ovládané posúvanie zadných sedadiel.
V interiéri nachádzame základný dizajn z Mníchova, avšak vyhotovený v modernej podobe, ktorá je bohatá na detaily, ozdobné prvky a displeje. Pred volantom sa nachádza rozmerný displej – digitálna prístrojovka. Zaujímavosťou je, že výrobca ponúkne odlišný vzhľad interiéru verzií xLine a M Sport.
Na prednej náprave nové SUV využíva dvojité trojuholníkové ramená, vzadu je to päťprvková náprava. To znamená splnenie všetkých podmienok pre maximálnu trakciu v teréne ako aj na bežných cestách. Nové SAV prichádza už v základnej výbave s elektronicky ovládanými tlmičmi Dynamic Damper Control, ktoré vylepšujú dynamiku ovládania a zároveň zvyšujú komfort pruženia a jazdy. Zaujímavou inováciou je adaptívne vzduchové odpruženie na oboch nápravách s automatickým udržiavaním svetlej výšky. Spolupracuje so stabilizačným systémom Dynamic Stability Control (DSC) a môže tak aktívne pomáhať pri zlepšení brzdného výkonu.
V režime SPORT sa pri rýchlostiach nad 138 km/h automaticky zníži svetlá výška o 20 milimetrov. Svetlú výšku môže vodič individuálne nastaviť, napríklad pri jazde v teréne. Stlačením tlačidla vo vozidle sa svetlá výška zvýši vo dvoch stupňoch až o 40 milimetrov nad štandardné nastavenie. Tlačidlom v batožinovom priestore sa môže nakladacia hrana o 40 milimetrov znížiť. Po naštartovaní motora sa vozidlo vráti na naposledy nastavenú výšku.
Prvýkrát sa bude dať BMW X5 zakúpiť vo vyhotovení offroad: bude dostupný pre všetky verzie okrem modelu BMW X5 M50d a obsahuje odolnú ochranu podvozka v prednej aj zadnej časti vozidla, adaptívne vzduchové odpruženie a elektronicky ovládanú zadnú uzávierku diferenciálu. Súčasťou balíka Off-Road je aj špeciálna grafika prístrojovej dosky a stredovej obrazovky Control Display.
Nové BMW X5 sa oficiálne predvedie až na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku, od spustenia predaja bude k dispozícii v nasledovných motorizáciách:
### BMW X5 xDrive40i
Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,5 sekundy,
### BMW X5 xDrive30d Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,5 sekundy,
### BMW X5 xDrive M50d Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,2 sekundy,
Inzercia