Najlacnejšie auto od Lady: Pozreli sme sa, čo ponúka v totálnom základe

Predávať nové auto za 6 590 eur, to znamená vedieť dokonale optimalizovať a zmieriť sa s kompromismi. Práve za takúto cenu predáva značka Lada na Slovensku model Granta sedan v základnej výbave, na ktorú sme sa pozreli detailnejšie. Ak ste doteraz značku prehliadali, možno vás prekvapí, čo všetko výrobca do lacného auta natlačil.
Vydané  Text: 

Lada Granta sedan je najlacnejší model v ponuke automobilky, ktorá má na Slovensku svojich verných fanúšikov. Tí oceňujú nielen ceny, ale aj ruský pôvod a zdanlivú konštrukčnú jednoduchosť jej automobilov. V skutočnosti sú aj tieto vozidlá komplikované stroje plné techniky, hoci kompromisy vo výbave výrobca musel v záujme totálneho zníženia ceny pripustiť.

Granta sedan sa za uvedenú cenu 6 590 eur predáva s 1,6-litrovým benzínovým atmosférickým motorom a manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Tento motor spĺňa emisné normy Euro 6 a maximálny výkon 64 kW (87 koní) dosahuje pri 5 100 ot./min. Katalógová spotreba tohto motora je 6,6 l/100 km a objem nádrže je až 50 litrov.

Najnižšou výbavou je Komfort, ale vo výbave City Live za 10 190 eur sa predáva aj s automatickou prevodovkou so štyrmi prevodovými stupňami.



**Už v tejto najnižšej výbave Komfort dostanete k autu nasledovnú výbavu**:
• zliatinové 15” disky,
• BAS – BRAKE ASSISTANCE SYSTEM – brzdový asistent,
• airbag vodiča a spolujazdca,
• denné svietenie s automatickým zapínaním,
• ISOFIX na zadných sedadlách,
• indikátor zmeny prevodového stupňa,
• elektrické sťahovanie predných okien,
• základný palubný počítač s teplomerom,
• sklopné zadné sedadlá v pomere 2:1.


V najnižšej výbave chýba klimatizácia, audiosystém (nie je tu ani rádio), predné hmlovky, metalíza. Za niektoré si však môžete priplatiť, napríklad za metalízu chce predajca 290 €, za CAR-HIFI set (autorádio s CD, anténa, 2 reproduktory) rovných 200 €, dokúpiť si môžete aj vyhrievanie predných sedadiel za 220 €. Ťažné zariadenie stojí 200 € a základný strešný nosič 160 €, klimatizáciu si nemožno dokúpiť. Funguje tu iba systém na recirkuláciu vzduchu. Prekvapivé je, že aj za lakťovú opierku pre vodiča si treba doplácať, ak ju chcete: a to nemalých 140 eur.

Ak si kúpite Lada Granta sedan vo výbave Ice, teda v poradí druhej najnižšej, dostanete v aute už aj manuálnu klimatizáciu a základný audiosystém s USB. Za všetky ostatné doplnky spomínané vyššie si musíte doplatiť rovnakú sumu, avšak rozdiel medzi výbavami Komfort a Ice je až 1200 eur. Ak však chcete mať klimatizáciu, čo určite chcete, budete musieť tento rozdiel doplatiť, lebo v Komforte sa klíma nedá ani len dokúpiť.

My, motoristickí novinári, sme už tak trocha rozmaznaní autami, ktoré od importérov dostávame na zhodnotenie zvyčajne vo vyššej výbave. Chvíľami sa nám dostane do rúk aj automobil v základe, avšak nemožno porovnávať základnú výbavu v Seate či v Citroene s Ladou, ktorá optimalizuje čo sa dá.

Oplatí sa kúpiť najlacnejšie auto od Lady? Nepochybne by sme našli obrovské množstvo ľudí, ktorí si tieto automobily kúpili a sú s nimi spokojní, preto by sme sa neradi púšťali do subjektívnych hodnotení. Lada ponúka základ a k tomu jednoduchý dizajn, ktorý prezrádza nižšiu cenu vozidla.


Pri tvorbe článku som čerpal z aktuálneho cenníka Lada Granta sedan (zdroj)





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia