Nový Dieselgate! Daimleru hrozí pokuta 3,75 mld eur za falšovanie emisií naftových motorov

Obvinenie z falšovania výsledkov emisií prišlo nečakane a ukazuje sa prstom na spoločnosť, ktorá svoje motory obhajovala aj po kauze Dieselgate.
Vydané  Text: 
Mercedes-Benz Vito (foto: Daimler)
### Organizované vyšetrovania sú podľa nemeckého auto motor und sport rozsiahle a pokročilé a dôkazy o nezákonných úpravách vozidiel sú doslova „ohromujúce“. Spoločnosť Kraftfahrtbundesamt vo Flensburgu (KBA) obviňuje koncern Daimler, že použil nezákonné praktiky na zdanlivé zníženie emisií výfukových plynov automobilu Mercedes-Benz Vito. Ovplyvnené by mohli byť aj iné modely značky Mercedes-Benz s podobnými vznetovými motormi, napríklad vozidlá triedy C. Na nelegálnu dodatočnú úpravu výsledkov sledujúcich množstvo výfukových plynov v automobiloch s naftovým motorom upozornil nemecký minister dopravy Andreas Scheuer. Eventuálne hrozí podobný scenár, akého sme boli svedkami pri kauze Dieselgate, ktorá pre Volkswagen znamenala astronomické pokuty, povinnosť odkupovať automobily s naftovými motormi späť od zákazníkov a vývoj novej generácie pohonných systémov. Generálny riaditeľ spoločnosti Daimler, Dieter Zetsche, bol v pondelok 28.5.2018 informovaný, že koncernu hrozí pokuta vo výške až 3,75 miliardy eur. Nepovolený počítačový systém na „papierovú“ redukciu výfukových plynov je údajne inštalovaný v približne 750 000 vozidlách, navrhovaná pokuta by teda znamenala trest 5 000 eur za každý automobil. Pokuta v závratnej výške však nie je definitívna. Na stretnutí dňa 28.5.2018 bolo dohodnuté, že Daimler musí do 14 dní predložiť konkrétne technické riešenia problémov s upravovanými výsledkami množstva výfukových plynov vozidla Mercedes-Benz Vito s naftovým motorom. Pred ďalšou formálnou schôdzou spoločnosti boli zástupcovia spoločnosti Daimler Zetsche a Scheuer predvolaní do Flensburgu na vypočutie v Kraftfahrtbundesamt.
Problém sa týka naftových motorov OM 622 s objemom 1,6 litra, ktoré sú používané nielen v úžitkových vozidlách Vito, dotknuté sú údajne aj osobné automobily populárnej triedy C (na fotografii vyššie).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.