Sú hybridy naozaj ekologické? Táto tabuľka vás prekvapí!

Nové Toyoty predané v uplynulom roku sa môžu pochváliť najnižším priemerom emisií CO2. Potvrdil to prieskum Jato Dynamics, v ktorom Toyota predstihla 20 najpredávanejších značiek v Európe.
Vydané  Text: 
V minulom roku klesli priemerné emisie CO2 nových vozidiel predaných Toyotou o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot s výsledkom 104,5 g/km a na treťom mieste Citroën, ktorý dosiahol 105,5 g/km. Prieskum JATO Dynamics zahŕňa 23 európskych trhov. Čo spôsobilo zníženie priemerných emisií modelov Toyota? Predovšetkým rastúca popularita hybridov, ktoré vlani predstavovali až 53% z celkového predaja značky. Konvenčných benzínových áut predali 42% a vozidiel so vznetovými motormi 7,5%.
**Hybridy znižujú emisie** Pokiaľ ide o priemerné emisie CO2 nových automobilov v Európe, vývoj v roku 2017 nebol práve najpriaznivejší – po prvý raz za 10 rokov sa ich hodnota zvýšila na 118,1 g/km, čo je 0,3 g/km viac ako v roku 2016. Spôsobil to rastúci záujem o SUV-čka, časť naftových motorov zasa nahradili benzínové. Príklad Toyoty ukazuje na ekologickejšie riešenie – vozidlá, ktoré používajú elektromotor, teda aj hybridy.
Aj podľa Jato Dynamics budú v blízkej budúcnosti najlepšou alternatívou dieselových motorov vozidlá s hybridným pohonom, schopné pohybovať sa na elektromotore bez nabíjania z vonkajšej siete. Vznetové motory, aj keď sú účinné a emitujú menej CO2 ako bežné benzínové motory, sú zodpovedné za zvyšovanie emisií oxidov dusíka a častíc škodlivých pre zdravie. Hybridné pohonné jednotky vypúšťajú menej CO2 i škodlivých látok ako bežné motory. Sú tiež spoľahlivejším riešením ako napríklad preplňovanie – v prípade hybridu má dodatočný výkon a krútiaci moment potrebný na dynamické zrýchlenie z elektrického motora nulové emisie. Hybridný pohon je spôsob, ako splniť čoraz náročnejšie emisné normy pri cenách prijateľných pre širokú škálu kupujúcich.







Inzercia

Inzercia