Audi zhmotnilo auto z hry na Playstation, e-tron Vision Gran Turismo

Elektrický superšport pre Formulu E sa predviedol popri dlho očakávanom elektromobile Audi e-tron.
Vydané  Text: 

9. až 12. mája sa na jazere Wörthersee konalo ďalšie stretnutie priaznivcov GTI, medzi ktorými sa okrem iného predviedol aj prototyp elektromobilu Audi e-tron. Športové elektrické SUV sa ukázalo prekvapivo aj s iným koncepčným automobilom Audi e-tron Vision Gran Turismo.

V tomto roku sa stretnutie GTI na jazere Wörthersee uskutočnilo už tridsiaty raz. Ako vždy, väčšina účastníkov a fanúšikov sa objavila na mieste ešte pred oficiálnym začiatkom podujatia. A patrilo medzi nich aj Audi. Do rakúskeho Reifnitzu prišli štyri prstence so svojím úplne prvým plne elektrickým modelom – prototypom esúvečka Audi e-tron, ktoré pôvodne odhalilo ešte na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.
Elektrický crossover bol aj tentokrát pokrytý špeciálnou kamuflážou, ale automobil odhalil celý svoj dizajn viac menej už v Ženeve. Ingolstadtský elektromobil zaujme okrem dizajnu aj avizovaným dojazdom 400 km (podľa štandardov WLTP) a pohonom všetkých kolies quattro. Rovnako ako pri iných automobiloch, aj elektrický e-tron bude disponovať voliteľnou výbavou v podobe ťažného zariadenia, ktoré výrobca predviedol aj prakticky, i keď opačnom garde – na podujatie ho dotiahol iný elektrický koncept e-tron Vision Gran Turismo.
Produkčná verzia Audi e-tron je prvým vozidlom na trhu, ktoré je možné na vybraných staniciach nabíjať výkonom až 150 kW. Elektrické SUV bude pripravený na ďalšiu jazdu za 30 minút. Jeho lítium-iónová batéria podľa predpoklady cyklu WLTP poskytujú dojazd viac ako 400 kilometrov, výrobca však neodhaľuje, do akej miery sa batérie dobijú za uvedenú polhodinu. Nabíjanie na domácej trojfázovej zásuvke potrvá približne 8,5 hodiny.
Audi e-tron Vision Gran Turismo
„Stánok“ automobilky obsiahol aj koncepčný automobil Audi e-tron Vision Gran Turismo. Pôvodne bol vytvorený výlučne vo virtuálnom svete pre pretekársku hru na PlayStation 4, teraz nadobudol fyzické kontúry. Svoje schopnosti bude demonštrovať na sérii pretekov pre autá na elektrický pohon Formula E v Ríme – avšak nebude pretekať, Audi e-tron Vision Gran Turismo tam poslúži ako „pretekárske taxi“, ktorého schopnosti výrobca predviedol práve dotiahnutím crossoveru e-tron.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia