Vodiči môžu predbiehať aj policajné autá, často na to zabúdajú

Policajné auto, ktoré jazdí po meste rýchlosťou 45 km/h, môžete bez obáv predbehnúť. Stačí si dať pozor a jedinú vec a nikto vám pokutu nedá.
Vydané  Text: 

Ilustračné foto

Sú vodiči, ktorí keď na ulici zbadajú policajné auto, z neurčitého dôvodu sa cítia ako eventuálni podozriví a niektorí dokonca začnú nervóznieť pri predstave, že by policajtom mohli dať príležitosť na zastavenie a pokutu. Z toho dôvodu začnú pribrzďovať, tolerujú pomaly jazdiace policajné vozidlo a majú obavy ho predbehnúť. Tento strach je však dokonale neoprávnený.

Policajné vozidlá sú samozrejmou súčasťou našich ciest a hoci si občas povieme, že je ich chvíľami priveľa, v skutočnosti sme radi, keď sa pri nás v prípade problémov ihneď objavia a pomôžu. Biele autá so zelenými fóliami a majákmi kontrolujú „svoje rajóny“ a nemajú povinnosť jazdiť maximálnou povolenou rýchlosťou, hoci každý solídny vodič-policajt vždy zohľadní svoj prípadný vplyv na plynulosť cestnej premávky, napríklad v čase dopravnej špičky. Častou chybou vodičov je, že majú pocit, že nemôžu policajné autá predbiehať, pretože tak dajú zámienku na kontrolu dokladov a prípadnú pokutu. V skutočnosti však vodiči majú právo pristupovať k policajnému vozidlu rovnako ako ku akémukoľvek inému, pokiaľ nemá zapnuté majáky. To znamená, že ak to situácia na ceste umožňuje, **vodiči môžu bez obáv predbiehať pomaly idúce policajné auto**. Musia si dať pozor iba na to, **aby pri tomto predbiehaní neprekročili maximálnu povolenú rýchlosť** a aby priebežnou jazdou v ľavom pruhu neobmedzovali za ním rýchlejšie idúce vozidlo. To platí aj v meste, kde je jazdných pruhov viac a nie sú rozdelené na „rýchlejšie a pomalšie“.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.