Ako správne napísať inzerát? Týmto chybám sa vyhnite!

Slovenský internet je plný nepodarených inzerátov, z ktorých sme od smiechu neraz padali do kolien. A keďže každý deň pribúdajú nové, rozhodli sme sa spísať tie najvážnejšie chyby, ktorým je lepšie sa pri vytváraní inzerátov vyhnúť.
Vydané  Text: 
**1. Fotografie** Auto najrýchlejšie predáte vtedy, keď má potenciálny zákazník možnosť si už z domu overiť jeho približný technický stav. Vyhnete sa tak zdĺhavej komunikácii, ktorá pravdepodobne aj tak skončí pri žiadosti o zaslanie nejakého obrazového materiálu. Fotografie zvyknú pridávať na dôveryhodnosti, efekt však môže byť aj opačný. Častokrát za to môžu najmä majitelia, ktorí uverejnením nepodarených fotiek dávajú najavo, že im na predaji veľmi nezáleží. – Pri fotografovaní nemusíte používať najdrahšie výdobytky techniky, stačiť vám bude mobilný telefón. Pred samotným fotením predávané auto umyte a povysávajte, v interiéri nenechávajte žiadne odpadky. – Odporúčame vám tiež odmontovať všetky prvky domáceho tuningu a priblížiť tak vzhľad čo najviac k továrenskému stavu. To kradnuté krídlo z Airbusu ani čínske chrómové lišty za 50 centov nikoho nezaujímajú a zbytočne znižujú hodnotu auta. Záujemca si totiž môže ľahko domyslieť, akým spôsobom sa s autom počas života zaobchádzalo. – Foťte zásadne cez deň. Pri dobrom svetle nielenže vyzerá auto lepšie, ale netrpí ani kvalita záberov. Pred stlačením spúšte si nezabudnite vyčistiť objektív! – Zavážiť môže aj správny výber miesta, kde budete auto fotografovať. Najideálnejšie je odfotiť auto na vlastnom pozemku pred domom. Pokiaľ bývate na sídlisku, nájdite si prázdne parkovisko s nerušivým pozadím, aby na fotografiách auto vyniklo. – Výsledné fotografie neupravujte! Ani filter Lo-Fi nezlepší stav vašej „jazdenky“, jeho použitie v inzerátoch môže pôsobiť gýčovo.
**2. Popis** Jedna veta nestačí! Čím viac údajov poskytnete priamo v inzeráte, tým menej sa budete musieť zapodievať informačnými telefonátmi. – Nezabudnite spomenúť celý názov auta, rok výroby, pôvod a prípadné modifikácie. Z technických informácií bude každého zaujímať druh a objem motora či počet najazdených kilometrov. Úplne najlepšie je zverejniť aj názov konkrétnej výbavy, ktorá sa v aute nachádza. – Vyhnite sa gramatickým chybám a uistite sa, že všetky podané informácie sú napísané správne. K dobrému pocitu neprispievajú ani frazeologizmy typu „TOP stav!!!“, za ktorými väčšinou nasleduje rovnako populárne „Treba vidieť…“. – Najlepší dojem zanechávajú faktické inzeráty s minimom emocionálnych výlevov. Určite nepíšte o zážitkoch, ktoré ste s autom prežili alebo aká to bola pre vás srdcová záležitosť. – Zverejnenie VIN čísla uľahčí prácu nielen záujemcom pri zisťovaní informácií, ale aj vám. Vyhnete sa tak zbytočným telefonátom.
**3. Kontaktné údaje** – Pokiaľ nie ste korunným svedkom alebo hľadaným zločincom, odporúčame vám zverejniť v inzeráte aj vaše reálne meno a telefónne číslo. Dáte tým svetu najavo, že nemáte čo skrývať a vami poskytnuté informácie sú pravdivé.



**TAKTO TO NEROBTE:**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia