Elektromobil Nissan Leaf prešiel testami EuroNCAP, v ochrane chodcov mal lepšie čísla ako Tesla Model S

VIDEO | Normy sú prísne a aj keď Leaf dosiahol niektoré skvelé výsledky, v dvoch ohľadoch určite Nissan očakával lepšie čísla. Stále sú však lepšie ako väčšina.
Vydané  Text: 

Nissan Leaf (2018) v crash teste EuroNCAP získal hodnotenie 5 z 5 hviezdičiek
Elektromobil Nissan Leaf naozaj dokáže zaujať aj človeka, ktorý doteraz o elektrické autá ani nezavadil. Nová generácia elektromobilu je výrazne estetickejšia a má komfortný interiér. Konečne nepúta pozornosť nezvyčajným dizajnom, ktorý by upozorňoval na prítomnosť elektrického pohonu. Moderný typ pohonu síce naďalej pripomína detailmi, napríklad plnou „maskou chladiča“ s modrým 3D efektom a chýbajúcimi výfukmi, nejde však o niečo, čo by udieralo do očí. Leaf minulý rok prišiel s technológiami ProPILOT pre čiastočne autonómne riadenie, e-PEDAL pre kompletné ovládanie pohybu vozidla akceleračným pedálom a vyspelým elektrifikovaným pohonom Nissan Intelligent Power s vyšším výkonom v porovnaní s predchodcom (110 kW, 320 Nm). Dojazd elektromobilu bol medzigeneračne predĺžený na 378 km.
Nissan Leaf (2018) v crash teste EuroNCAP získal hodnotenie 5 z 5 hviezdičiek

Čo ukázali crash testy

Teraz Nissan Leaf absolvoval bezpečnostné testy EuroNCAP a s pomerne veľkým úspechom. Dostal 5 hviezdičiek, čo je maximum vo všeobecnom hodnotení. Keď sa pozrieme na detailnejšie hodnotenia, v ochrane dospelého pasažiera Leaf dosiahol 93%, v ochrane detského pasažiera 86%. Sú to priaznivé čísla. Ochrana chodcov a úroveň doplnkových bezpečnostných funkcií Safety Assist získali po 71 percent, čo vôbec nie je zlé, hoci už poznáme aj lepšie výsledky. Automobil bol však testovaný so štandardnou bezpečnostnou výbavou, s tou doplnkovou by mohol dosiahnuť ešte zopár percent k dobru. Keď však už teraz preukázal rovných päť hviezd, ďalšie testy zrejme ani nasledovať nebudú. K testom verzií áut s doplnkovou bezpečnostnou výbavou EuroNCAP pristupuje skôr vtedy, keď v základnej výbave auto nedosiahlo priaznivých výsledkov. Napríklad také Toyota Aygo, Suziki Swift či KIA Picanto v štandarde dosiahli iba 3 z 5 hviezd, v teste so Safety Packom o jednu viac. Treba však pripomenúť aj to, že napríklad také BMW i3 v rovnakých dvoch hodnoteniach dosiahlo nepomerne horšie výsledky, konkrétne 57% (ochrana chodcov) a 55% (asistenti). Hyundai i30 hatchback v rovnakých hodnoteniach získal 64% a 68%, Tesla Model S 66 a 71%. V konečnom dôsledku si nový Nissan Leaf stojí naozaj veľmi dobre!




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.