Stačí sa spýtať „Ako sa má moja škodovka?“ a Amazon odpovie
Pripojenie áut k elektronike v domácnosti nadobúda čoraz praktickejšie formy. Tá najnovšia od Škody sa nám naozaj páči.
Vydané Text: Redakcia
**Digitálny domáci asistent Amazon Alexa (Echo) síce u nás neslávi veľké úspechy, v zahraničí si však našiel množstvo priaznivcov. Tento šikovný pomocník pripojený na internet a odpovedajúci na vaše takmer akékoľvek pokyny a otázky vie najnovšie aj komunikovať s autami značky Škoda.**
Keď sa zariadenia Amazon Alexa spýtate, ako sa má vaša škodovka, automaticky vám odpovie syntetickým ženským hlasom technické podrobnosti o Octavii, Superbe, Karoqu či Kodiaqu. Je to možné vďaka službe Škoda Connect, ktorú výrobca ponúka pre všetky svoje modely ako príplatkovú výbavu.
Služba Škoda Connect má tri základné piliere funkčnosti: Infotainment Online, Care Connect a Emergency Call. Každý z nich je dôležitý a pripojenie k Amazon Alexa spadá pod druhý uvedený, Care Connect. Vďaka pripojeniu auta na internet vie poskytnúť vybrané údaje autorizovaným zariadeniam, v tomto prípade domácemu asistentovi Amazon Alexa.
Zariadenie od Amazonu dokáže rozpoznať vaše otázky aj v prípade, že nie sú zostavené podľa konkrétneho vzoru. Spýtať sa môžete napríklad aj: „Alexa, koľko kilometrov môžem prejsť na svojej Škode bez tankovania?“ alebo „Je moja Škoda zamknutá?“ a podobne. Bohužiaľ, služba je zatiaľ dostupná iba pre otázky a odpovede v anglickom jazyku. Predpokladáme však, že v roku 2018 a pre mladých ľudí by to už nemal byť problém.
Podobné údaje, ale v grafickej podobe, môžete vidieť priamo na displeji svojho mobilného telefónu. Stačí, aby ste mali v mobile nainštalovanú na to určenú aplikáciu a aby vaše auto disponovalo pripojením Škoda Connect. Službu s Amazon už ponúkajú aj iné značky automobilov, napríklad aj SEAT, Volkswagen či Ford a Tesla.
Inzercia