Hyundai modernizoval malý hatchback i20, zmeny mu veľmi prospeli!

Krásny subkompakt od kórejskej značky Hyundai prešiel modernizáciou, ktorá ho síce nezmenila od základov, ale dopriala mu vyspelejšiu techniku a svieži facelift.
Vydané  Text: 
Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše – i20 od značky Hyundai považujeme za jedno z najšikovnejších a najkrajších malých hatchbackov, aké u nás môžete kúpiť. Má pekný dizajn, hodnotný interiér, stále pomerne veľký batožinový priestor (najnovšie 326 litrov) a navyše sa predáva aj vo variante Active, ktorý ho robí zaujímavým aj pre ľudí s potrebou zdolávať pri parkovaní obrubníky alebo nejaké tie necesty. Ako uvádza Hyundai, nový dizajn pre i20 päťdverový a i20 Active zahŕňa inovovanú prednú časť karosérie s kaskádovitou maskou chladiča, zmenenú zadnú časť, strechu lakovanú kontrastnou farbou a novú paletu farieb pre ešte rozsiahlejšiu personalizáciu. V ponuke predajcov sa bude nová i20 predávať výlučne s úspornými benzínovými motormi, do predaja bude zavedená aj dvojspojková prevodovka 7DCT, systém stop-štart je súčasťou štandardného vybavenia.
Hyundai i20 (facelift 2018)
Hyundai i20 (facelift 2018)
Zákazníci majú na výber štyri rozličné systémy infotainmentu. Najvyššia verzia infotainmentu obsahuje panel s displejom 17,8 cm, obsahuje integrovanú navigáciu a online služby Live Services, Apple Car Play a Android Auto. V základe je prítomný aj USB konektor pre nabíjanie smartfónu. K dispozícii je však aj systém s monochromatickým displejom s uhlopriečkou 12,7 cm (5 palcov). Bezpečnostná výbava obsiahne aj balíček Hyundai SmartSense, ktorý sa v modelovom rade i20 objavuje prvýkrát. Nejde však o základnú, ale príplatkovú techniku, resp. položky patriace pod vyššie úrovne výbavy. Do SmartSense patria technológie ako Lane Departure Warning System (LDWS), Lane Keeping Assist (LKA), Forward Collision Avoidance Assist (FCA), Driver Attention Warning (DAW) a High Beam Assist (HBA).
Hyundai i20 Active (facelift 2018)
Hyundai i20 Active (facelift 2018)

Výlučne benzínové motory nastavené na rôzne výkony

Základný trojvalec dosahuje výkon 74 kW (100 koní) a štandardne sa dodáva s 5-stupňovým manuálom. Výkonnejšia verzia s 88 kW (120 k) má 6-stupňovú manuálnu prevodovku, pri oboch verziách však môžete za príplatok dokúpiť 7-stupňovú automatickú prevodovku typu 7DCT. Pri päťdverovej verzii karosérie je k dispozícii aj štvorvalec s objemom 1,2 litra s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou v dvoch výkonových verziách s 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Pre Hyundai i20 Active je dostupný ešte ďalší motor: štvorvalec s objemom 1,4 litra a výkonom 74 kW (100 k). Tento motor sa kombinuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Škoda. Nové Hyundai i20 a i20 Active po facelifte sa v slovenských showroomoch objavia už počas tohto leta.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia