TOP 5 najlacnejších „kombíkov“ na trhu!
Pozrite si, ako vyzerajú najlacnejšie autá v základnej výbave!
Vydané Text: Peter Orosz
**2. Lada Kalina SW od 7 890 €**
Výhodou Kaliny je silnejší základný motor s výkonom 64 kW (87 k). Ten (v kombinácii s nízkou hmotnosťou auta) dokáže vodičovi poskytnúť lepšiu dynamiku než základný Logan MCV. Poteší tiež bohatšia komfortná výbava, v ktorej štandardne nájdete aj centrálne zamykanie či audiosystém so 4 reproduktormi a vstupom pre USB. Za dané peniaze však nemôžete očakávať veľmi dobré jazdné vlastnosti či pokročilé bezpečnostné systémy. Kalina zatiaľ oficiálne neprešla ani európskymi nárazovými testami, v ktorých by so svojou slabšou konštrukciou a 2 airbagmi pravdepodobne nezískala viac ako dvojhviezdičkové hodnotenie. Záhradkárov nepoteší ani fakt, že objem batožinového priestoru dosahuje len 355/670 dm3
**3. Renault Clio Grandtour od 9 590 €**
Clio je posledným autom v našom rebríčku so začínajúcou cenou pod 10 000 €. Malé kombi poskytuje modernejšiu techniku aj vzhľad. Základný motor je v ponuke automobilky Renault už viac ako desať rokov a vyznačuje sa dobrou spoľahlivosťou. Svojim výkonom však atmosférická 1,2-ka (75k) určite nikoho neohromí a pri plnom zaťažení stúpa aj spotreba. Už v základe nájdete elektricky ovládané predné okná, palubný počítač, tempomat či elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá. Rodičov tiež poteší výborné hodnotenie v nárazových testoch alebo objem batožinového priestoru 443 dm3.
**4. Škoda Fabia Combi od 10 580 €**
Základnú výbavu Fabie určite nemôžeme označiť za štedrú. V interiéri nájdete len rádio so 4 reproduktormi. Všetko ostatné sa ovláda manuálne, vpredu dokonca nechýbajú ani švihadlá na otváranie okien. Niekoho môže potešiť predĺžená záruka na 5 rokov/100 000 km, ktorú však pri množstve výbavy pravdepodobne nikdy nevyužijete. Pod kapotou nájdete koncernovú stálicu 1.0 MPI s 44 kW (60 k). Batožinový priestor patrí vďaka základnému objemu 530 dm3 k najväčším v segmente.
**5. Fiat Tipo Kombi od 13 190 €**
Ako jediné auto v našom rebríčku štandardne disponuje manuálnou klimatizáciou. Nechýbajú ani elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá, autorádio s LCD displejom a 4 reproduktormi, 6 airbagov, centrálne zamykanie, kvalitnejšie mäkčené materiály či výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Bonusom je aj konfigurovateľný batožinový priestor Magic Cargo Space so základným objemom 550 dm3. Základnou motorizáciou je v tomto prípade atmosférická benzínová 1,4-ka s výkonom 70 kW (95 k), ktorá je dodávaná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia