Výrobca pneumatík vyvíja systém varujúci na ochranu pred akvaplaningom. Senzory budú priamo v pneumatike.
Nový systém využíva pre zistenie rizika akvaplaningu dáta z kamier a snímačov v pneumatikách, ktoré vyhodnocuje inteligentný softvér. Riešenie od značky Continental by sa mohlo dostať do predaja do čoskoro.
Vydané Text: Tlačový servis
Continental vyvíja systém varujúci vodičov pred akvaplaningom (foto: Continental)
Hlavnou súčasťou výstražného systému pred akvaplaningom od Continentalu sú kamery (foto: Continental)
Hlavnou súčasťou výstražného systému pred akvaplaningom sú kamery
Akvaplaning vzniká, keď pneumatika nedokáže pomocou kanálikov, drážok a lamiel odviesť všetku vodu zo styčnej plochy s vozovkou. Dôležité je preto odhaliť, že sa na ceste nachádza veľké množstvo vody. K tomu Continental využíva zábery zo širokouhlých kamier, ktoré sú nainštalované v spätných zrkadlách, maske chladiča a na zadnej časti vývojových vozidiel. „V okamihu, kedy je na ceste naozaj veľa vody, zábery z kamier zaznamenávajú špecifické vzory jej rozstreku, ktoré majú kvôli vytlačovaniu pneumatikou odlišnú charakteristiku. Vďaka tomu môžeme odhaliť akvaplaning v jeho ranej fáze,“ vysvetľuje Bernd Hartmann, projektový manažér z frankfurtskej pobočky spoločnosti Continental.Snímače uložené priamo v pneumatike vycítia riziko vzniku akvaplaningu (foto: Continental)
Snímače v pneumatike vycítia riziko vzniku akvaplaningu
Okrem snímok z kamier plánuje Continental využiť na zber údajov o podmienkach pre vznik akvaplaningu tiež dáta z pneumatík. V tomto prípade budú využité záznamy z čidiel inštalovaných priamo v plášťoch. „Využívame údaje o zrýchlení z nášho elektronického systému sledujúceho stav pneumatík a zameriavame sa na špecifické sekvencie signálov,“ objasňuje Andreas Wolf, šéf obchodnej jednotky Karoséria & Zabezpečenie spoločnosti Continental. Systém eTIS (electronic-Tire Information System) je schopný zistiť aj zostávajúcu hĺbku dezénu, vďaka čomu môže stanoviť bezpečnú rýchlosť pre dané jazdné podmienky a odovzdať túto informáciu vodičovi.Kedy sa technológia objaví v predaji?
Montáž systému varujúceho pred akvaplaningom do produkčných vozidiel prebehne podľa odborníkov spoločnosti Continental už do nasledujúcej generácie nových modelov. Zariadenie je teraz vo výskumnej fáze. Vývojom hardvérových a softvérových častí sa zaoberajú konštruktéri spoločnosti Continental vo Frankfurte, Hannoveri a Toulouse.
Inzercia