Škoda až teraz informovala o tom, že pripravuje SUV Kamiq. Ukázala jeho skice.
Občas sa stane, že fanúšikovia a novinári nafotia nové auto dlho predtým, ako sa o ňom oficiálne zmieni výrobca. Je to aj prípad esúvečka Škoda Kamiq, ktoré bude určené pre Čínu. Vieme o ňom od januára, automobilka však poslala svoje oficiálne vyjadrenie až teraz.
Vydané Text: Tlačový servis
SUV Škoda Kamiq pre čínsky trh prakticky prezlieka európsky Karoq do nového šatu, má rozmery 4390×1781×1593 mm (dš×v×). Čínsky Karoq je totiž v porovnaní s tým európskym až o desať centimetrov dlhší, pretože tamojší trh vyžaduje o niečo odlišné rozmery. Je to taký štandard, aj Mercedesy sa pre Čínu dodávajú o niečo dlhšie ako u nás.
Kamiq bude v ponuke predajcov figurovať ako menšia alternatíva ku Karoqu, najväčším SUV naďalej ostáva Kodiaq.
Tlačová správa od výrobcu
ŠKODA zverejnila prvé dizajnové skice nového mestského SUV, ktoré navrhla špeciálne podľa požiadaviek čínskych zákazníkov. Po modeloch ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAROQ je novinka tretím členom rodiny SUV pre čínsky trh. Nový model ŠKODA prvýkrát predstaví krátko pred autosalónom v Pekingu.
SUV ofenzíva značky ŠKODA s modelmi KODIAQ a KAROQ beží na plné obrátky. Automobilka teraz prenáša svoj expresívny dizajnový jazyk na nové mestské SUV pre čínsky trh a zvýrazňuje tak emocionálnu silu značky. Kryštalické dizajnové prvky, ktoré sú spoločné pre všetky SUV značky ŠKODA, odrážajú robustný vzhľad modelu a zároveň zdôrazňujú jeho elegantné detaily a prvotriednu kvalitu.
ŠKODA svoje nové mestské SUV prispôsobila požiadavkám čínskych zákazníkov. Skice prezrádzajú, že mriežka chladiča a svetlomety v prednej časti vozidla tvoria jednotnú líniu. Robustný vzhľad zvýrazňujú tiež plastové dizajnové elementy v oblasti prahov, prechádzajúce do lemov blatníkov. Dávajú tak vyniknúť kráse kolies. Zadné skupinové svetlá sa pýšia typickým kryštalickým dizajnom. Nové mestské SUV zažije premiéru na autosalóne Auto China 2018 v Pekingu, kde bude patriť k vrcholom podujatia.
Dôležitú úlohu pre rast značky ŠKODA zohráva jej SUV stratégia. Na čínskom trhu podiel SUV modelov na celkovom predaji automobilov ŠKODA v prvom štvrťroku 2018 dosiahol viac ako 30 %. Čína je najväčším trhom značky ŠKODA, k celosvetovému počtu vozidiel dodaných zákazníkom prispieva vyše jednou štvrtinou. V minulom roku zvýšila ŠKODA počet dodávok vozidiel v Číne o 2,5 % na 325 tisíc kusov. Rok 2017 je tiež najúspešnejším rokom značky ŠKODA na čínskom trhu od jej opätovného vstupu v roku 2007.
Základný kameň pre budúci profitabilný rast značky ŠKODA v Číne bol položený 30. marca 2016, keď zástupcovia Volkswagenu, SAIC Motor Corporation Limited a ŠKODA AUTO podpísali memorandum o porozumení. Dohoda, podpísaná pri štátnej návšteve čínskeho prezidenta Si Ťin-pchinga v Českej republike, obsahuje investičný päťročný plán vo výške viac ako dve miliardy EUR.
Inzercia