Opel, Peugeot a Citroën do 7 rokov pripravia 40 elektroáut

Plán na masívnu elektrifikáciu prichádza trocha neskoro, ale predsa. Očakávania sú veľké.
Vydané  Text: 
Keď minulý rok koncern PSA kúpil nemeckú značku Opel, poukázal tým na svoju dobrú kondíciu a schopnosť akvizovať veľké spoločnosti. Pod PSA dnes fungujú štyri známe značky: Peugeot, Citroën, DS a spomínaný Opel. DS je imidžová a luxusná odnož Citroënov. Zatiaľ, čo automobily Opel sa od tých francúzskych stále líšia, už dnes používajú spoločnú techniku (Crossland X zdieľa techniku s modelom Peugeot 2008 alebo Citroënom C3 Aircross) a nie je vylúčené, že budú zdieľať aj niektoré ďalšie prvky, napríklad ako to robia Peugeoty a Citroëny s univerzálnym rozhraním s dotykovým displejom.
Najnovšie sa od koncernu PSA dozvedáme, že plánuje vo významnej miere elektrifikovať svoje modelové portfólio. Bez určenia počtov pre konkrétne značky automobilov poznáme jeden záväzný údaj: do roku 2025 uviesť do predaja 40 elektrifikovaných automobilov, teda hybridov, plug-in hybridov i elektromobilov. Je to odvážny cieľ, ktorý pre novinárov vo Frankfurte nad Mohanom odprezentoval Carlos Tavares, súčasná hlava koncernu PSA a bývalý šéf aliancie Renault-Nissan.
Dôvody na tieto plány sú nielen v rastúcom tlaku na znižovanie emisií skleníkových plynov zo strany Európskej únie, ale aj skutočnosť, že automobilka Opel v rukách General Motors nemala korektne vysporiadané merania emisií svojich automobilov. PSA sa tak po odkúpení značky Opel dostalo do nevýhody, ktorá ešte väčšmi podnecuje jej záujem o investície do elektromobility. Téme sa venoval aj denník Pravda.







Inzercia