FOTOGALÉRIA: Nový Ford Focus oficiálne! Od začiatku aj ako kombi a crossover.

Automobilka považuje nový model za najinovatívnejší, najdynamickejší a najvzrušujúcejší Ford v histórii.
Vydané  Text: 
Ford Focus pôsobí dynamickejším a modernejším dojmom, samotným dizajnom však nešokuje. Novinka akoby z oka vypadla malej Fieste. V rámci kreatívneho brainstormingu však dizajnéri prišli s nápadom prevziať niektoré zaujímavé estetické riešenia aj od prémiovej konkurencie. Grafika predných svetlometov a spôsob zápisu označenia modelu na zadnom veku kufra sú typické pre automobilku Volvo. Štylisticky nám však predná časť nového Focusu pripomína ďalšiu bývalú značku, ktorú mal Ford kedysi vo svojom vlastníctve – Aston Martin.
Focus bude k dispozícii hneď v niekoľkých verziách. Nebude chýbať ani luxusné Vignale, športovejší ST-Line či terénny Active. Tradične sa mení nielen dizajn, výbava, ale aj funkčné vlastnosti auta, ako napríklad odhlučnenie u Vignale, tuhší a o 10 mm nižší podvozok pri ST-Line či zvýšená svetlá výška o 30 mm alebo oplastovanie pre verziu Active. Pozitívne hodnotíme posnutie predných stĺpikov viac dozadu a zväčšenie rázvoru o 53 mm, ktoré bude mať nezanedbateľný vplyv nielen na jazdné vlastnosti, ale aj priestorovú ponuku na zadných sedadlách. Batožinový priestor dosahuje so sklopenými sedadlami až 1 354 dm3 (hatchback) alebo 1 653 dm3 (kombi).
Pod kapotou nájdete nové aj overené trojvalcové agregáty EcoBoost v objemoch 1.0 a 1.5 litra, ktoré spĺňajú sprísnenú emisnú normu Euro 6d. Ich výkon sa pohybuje od 74 kW až do 134 kW. Ako prvé trojvalce na svete, budú motory EcoBoost môcť v prípade potreby (nízkeho zaťaženia) odpojiť prísun paliva do jedného z valcov, čím ušetria viac paliva. Úplne nová je tiež dieselová 1,5-ka EcoBlue vo výkonoch 70 kW a 88 kW s krútiacim momentom 300 Nm. Dieselovým vrcholom je známy, ale prepracovaný dvojliter so 110 kW. S výnimkou základnej motorizácie, všetky verzia sa budú môcť kombinovať s osemstupňovým automatom, alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Nové asistenčné systémy posúvajú Focus na druhú úroveň autonómneho riadenia. Adaptívny tempomat teraz dokáže vozidlo nielen úplne zastaviť, ale následne ho aj opäť uviesť do pohybu. Funkciu Stop and Go využijete najmä v ranných, poobedňajších alebo (v prípade Bratislavy) celodenných zápchach. Pre fanúšikov dynamickej jazdy je podstatný aj údaj týkajúci sa zvýšenia tuhosti karosérie až o 20 %. Zaujímavé sú tiež adaptívne tlmiče, ktoré, v závislosti od kvality povrchu, dokážu zmeniť charakter každé dve milisekundy. Ford Focus štvrtej generácie dorazí na náš trh už v priebehu tohto leta so základnou cenu okolo 14 000 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!