Toyota v New Yorku predstavila úplne novú RAV4, zmeny sú priam šokujúce
OFICIÁLNE: RAV4 sa nadobro zmenila, takéto výrazné zmeny sme určite nečakali.
Vydané Text: Tlačový servis
Zdokonalený systém pohonu všetkých kolies
Spoločnosť Toyota na medzinárodnom autosalóne v New Yorku predstavila úplne nové SUV RAV4 piatej generácie, prvý model postavený s architektúrou podvozka TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorý má výrazne lepšie jazdné vlastnosti, ovládateľnosť, bezpečnosť a potešenie za volantom. Novinka nadväzuje na dlhú tradíciu tohto priekopníka segmentu SUV a prináša významné zdokonalenia technológií pohonu, dynamické jazdné vlastnosti, inteligentné bezpečnostné technológie a všestrannú kvalitu.
Robustné štylistické vyhotovenie nového modelu Toyota RAV4 vypovedá o odolnosti a schopnostiach, ktoré sprevádzajú najnovšiu verziu celosvetovo najpredávanejšieho modelu SUV značky Toyota. Nový model RAV4 má okrem iného vyššiu svetlú výšku a viditeľne rozkročenejší postoj. Dizajn demonštruje pripravenosť vozidla vydať sa do akýchkoľvek podmienok a terénu, za zábavou aj dobrodružstvom. Oslovuje cieľových zákazníkov, ktorými sú mladé rodiny s aktívnym životným štýlom, ktorí cestujú nielen po meste, ale aj za športom, rekreáciou alebo do prírody.
Prednosťou modelu Toyota RAV4 vždy bola dobrá manévrovateľnosť, a nesklame ani najnovšia verzia. Nový model má dĺžku 4 600 mm, čím sa vlastne len nepatrne odlišuje od súčasnej verzie. Zatiaľ čo predný aj zadný previs karosérie sa skrátil, rázvor sa predĺžil o 30 mm, takže bolo možné vytvoriť ešte priestrannejšiu a pohodlnejšiu kabínu. Zväčšil sa aj batožinový priestor. K všestrannej využiteľnosti prispieva funkcia sklápania zadných sedadiel, dvojitá podlaha a bočné siete na uchytenie nákladu. Šírka vozidla sa zvýšila o 10 mm na výsledných 1 855 mm, čo sa odrazilo na pohodlnejšej a priestrannejšej kabíne pre celú posádku.
Inovácia technológií pohonu a jazdná dynamika
Pre nový model Toyota RAV4 budú v ponuke dve rôzne pohonné jednotky postavené na architektúre TNGA, v oboch prípadoch úspornejšie a výkonnejšie v porovnaní s modelom Toyota RAV4 súčasnej generácie. Nová hybridná elektrická pohonná jednotka s objemom 2,5 litra prináša na jednej strane nízku spotrebu aj emisie a tichý chod, na druhej strane vyšší výkon a dynamickejšiu odozvu. S hybridným elektrickým pohonom má Toyota RAV4 v danom segmente konkurenčnú výhodu, ktorá oslovuje stále viac záujemcov o toto vozidlo. K dispozícii bude aj nový benzínový motor s objemom 2,0 litra v kombinácii s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Výrazné vylepšenia sa týkajú aj jazdnej dynamiky modelu Toyota RAV4, najmä stáleho pohonu všetkých kolies. Pre hybridnú verziu vyvinula spoločnosť Toyota úplne novú elektrickú pohonnú jednotku, ktorá efektívne využíva energiu hybridnej sústavy vozidla s druhým elektromotorom na pohon zadných kolies. Dosahuje vysoký krútiaci moment, menšie energetické straty, menšiu spotrebu paliva a mimoriadne schopnosti pohonu AWD za najrôznejších jazdných podmienok. Zlepšenie sa týka aj nového pohonu AWD prebenzínový model s objemom 2,0 litra.
K dynamickým jazdným schopnostiam RAV4 prispieva aj architektúra podvozka TNGA s nízkym ťažiskom a optimálnym rozložením hmotnosti, spolu s tuhšou karosériou a presnejšími odozvami na pokyny z volantu.
Inzercia