Seat uvedie ešte aspoň 5 nových modelov, každý polrok jeden
Netešte sa však, že by išlo len o úplne unikátne nové modely. Pôjde aj o prerobené Seaty s vysokým výkonom a špeciálnymi estetickými úpravami.
Vydané Text: Erik Stríž
Očakávané SUV Seat Tarraco
Centrála Seatu skončila rok 2017 s prevádzkovým ziskom 191 miliónov eur (v rokoch 2016 – 153 miliónov eur), čo je výsledok lepší až o 24,8 percenta. To vedie značku k rozsiahlym investíciám: náklady na výskum a vývoj sa v roku 2017 priblížili k 1 miliarde eur, čo je najvyššia suma za uplynulých 25 rokov!
Počas konferencie, ktorá zhrnula minulý rok z pohľadu financií, manažment značky oznámil ofenzívu v oblasti elektrických automobilov v roku 2020. Dovtedy však každých šesť mesiacov predstaví na trhu nový model Seatu alebo Cupry. Rok 2017 pre španielsku značku znamenal vôbec najväčšiu produktovú ofenzívu v jej histórii. Postupne sme sa dozvedali o novinkách ako Leon po facelifte, piata generácia hatchbacku Ibiza, najnovší crossover Arona. SUV Ateca tiež posilnila svoju pozíciu, ktorou značka dosiahla rekordné výsledky predaja na trhoch ako Nemecko, Veľká Británia, Rakúsko a Švajčiarsko. V prvom celom roku predaja nový SUV našiel 78.700 kupujúcich po celom svete.Piata generácia hatchbacku Seat Ibiza
Nadchádzajúce premiéry
Španielska značka ešte zďaleka nepovedala svoje posledné slovo. Do roku 2020 pod značkami Seat a Cupra uvedie nový model každý polrok. Prvé novinky (ešte v roku 2018) budú modely Tarraco a CUPRA Ateca.Športové kompaktné SUV CUPRA Ateca
Tlačová konferencia, na ktorej Seat predstavil svoje finančné úspechy za rok 2017. Investície a náklady do vývoja v 2017 dosiahli takmer jednu miliardu eur.
Smelé plány
SEAT nedávno vytvoril nielen samostatnú značku Cupra, ale aj ďalšiu dcérsku spoločnosť XMOBA, ktorej úlohou je identifikovať, testovať, predávať a investovať do projektov podporujúcich nové riešenia zlepšujúce mobilitu budúcnosti. XMOBA a CUPRA sa tak pripojili k SEAT Metropolis:Lab Barcelona, digitálnemu laboratóriu otvorenému v roku 2017, ktoré je 100 % dcérskou spoločnosťou SEAT a súčasťou celosvetovej siete laboratórií IT koncernu Volkswagen. Tieto tri nové spoločnosti a SEAT začínajú vytvárať „holding s hlavnými aktivitami a malými spoločnosťami pod jednou strechou. Našim zámerom je kombinovať najlepšie prvky pevnej štruktúry spoločnosti s agilitou, flexibilitou a rýchlosťou start-upov.“ Okrem toho Luca de Meo potvrdil zámer SEAT otvoriť sa navonok a vytvoriť digitálny ekosystém okolo automobilu. V tomto rámci SEAT uzavrel dohody a partnerstvá so spoločnosťami ako Amazon Alexa, Shazam, Waze, Telefónica alebo Saba. „Chceme byť priekopníkom revolúcie digitálne prepojeného automobilu.“
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia