Lexus UX: najmenšie SUV od Lexusu imituje zvuky prevodovky a motora cez repráky

S novým UX Lexus sme sa prvýkrát zoznámili na autosalóne v Ženeve. Ide o prvý model japonskej značky v segmente malých SUV, pritom na prvý pohľad ako malý vôbec nevyzerá.
Vydané  Text: 
Nový mestský crossover odprezentovaný na autosalóne v Ženeve Lexus UX na seba upozorňoval na dynamickým a kompaktným vzhľadom a pútavou štylizáciou predných partií. Tie sa pre Lexus stali typické už pred rokmi a podľa slov nášho kolegu z redakcie Auto Motor a Šport dokonca japonská značka dnes predstavuje akúsi dizajnovú alternatívu za niekdajšie Alfa Romeo. UX je prvý model Lexus postavený na novej platforme GA-C (Global Architecture – Compact). Vyznačuje sa široký uplatnením vysokopevnostnej ocele, použitím kruhových štruktúr okolo otvorov dverí, ako aj sofistikovaných technológií spájania – konštrukčným lepením a zváraním laserovom LSW.
V dôsledku nových vnútorností automobil nadobudol vysokú tuhosť a nízku hmotnosť, zníženie hmotnosti je tiež podmienené použitím hliníka pri konštrukcii dverí, predných blatníkov a krytu motora, ako aj vekom batožinového priestoru z kompozitných materiálov.
Pohonom základnej verzie UX 250H je hybridná benzínovo-elektrická sústava štvrtej generácie s novým dvojlitrovým zážihovým motorom. Spolupracuje s elektromotorom cez prevodovku e-CVT. Celkový výkon tohto systému dosahuje 178 koní (131 kW), výkon sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom nového nízkotrikového prevodu. O pohon elektromotora sa stará nová batéria s technológiou NiMH (Nikelmetalhydrid). Variant so systémom pohonu všetkých kolies využíva systém E-Four s prídavným elektrickým motorom na zadnej náprave, ktorý je aktivovaný riadiacou jednotkou auta po detekcii sklzu predných kolies. Konvenčnú verziu UX 200 poháňa nový benzínový motor s objemom dva litre s vysokou tepelnou účinnosťou 40 percent.
Športový variant Lexus UX F Sport bol vyladený aj zo strany podvozka, uplatnenie našli špeciálne pružiny a stabilizátory. K dispozícii bude aj systém Adaptive Variable Suspension z Lexusu LS s jazdným režimom Sport S+. Pocity zo športovej jazdy má podporiť aj technológia Active Sound Control, ktorá vytvára zvukové efekty typické pre vozidlá s bežnou automatickou prevodovkou. Niekto by sa mohol ohradiť, že je to nezmysel a Lexus takto iba chce vzbudiť pocity z riadenia športového auta, avšak v konečnom dôsledku o to ide každej automobilke, ktorá sa pustí do produkcie na výkon orientovaných modelov. Falošné zvuky motora a prevodovky preto považujeme za aktívnu snahu automobilky dopriať motoristom čo najviac. Nový Lexus UX sa dostane do predaja koncom tohto roka.







Inzercia