Koniec veľkých motorov v Audi. Ingolstadt sa odkláňa od konvenčných motorov a prechádza na tie elektrické.

Výkonné 10- a 12-valce budú nahradené ich elektrickými alternatívami. Dôvodom nie je prirodzený vývoj, ale apel od ekológov.
Vydané  Text: 
Výrazný športový model Audi R8 s jeho motorom V10 bude čoskoro minulosťou

Ak ste automobilový fanúšik, viete oceniť vôňu benzínu a hluk spaľovacieho motora, mali by ste sa s kúpou nového Audi poponáhľať. To, čo dnes považujeme za typické pre modely od Audi sa čoskoro zmení na bzučiace motorčeky na baterky.

V10 v krásnom športovom Audi R8 a fenomenálny W12 vo technologicky najvyspelejšej limuzíne sveta Audi A8 budú čoskoro minulosťou. Práve tieto dva veľké motory nahradia ich elektrické alternatívy, ktoré automobilom síce dodajú rovnako alebo ešte viac výkonu a krútiaceho momentu, dramaticky však zmenia spôsob, akým vodič pracuje s pohonným systémom. V súčasnosti sa Audi zameriava na elektrifikáciu svojich modelových radov ako súčasť projektu Premium Platform Electric, na ktorom spolupracuje so značkou Porsche. Nemecký výrobca z Ingolstadtu má v úmysle úplne zanechať pohonné agregáty V10 a W12 aj napriek tomu, že záujem zákazníkov je doslova nepretrživý.
Technologicky vyspelá limuzína Audi A8 príde o motor W12
Máme teda pred sebou posledné mesiace alebo roky, kedy bude možné kúpiť nové Audi s jedným z uvedených motorov. Elektrická revolúcia, to nie je žiadne sci-fi, ale realita dnešných dní, ktorú budeme pociťovať čoraz častejšie. Technologické princípy, ktoré debutovali v automobile Porsche Mission E, budú k dispozícii v dlho očakávanom Audi e-tron GT.
Dlho očakávaný elektromobil Audi e-tron GT
Je celkom zrejmé, že elektrifikácia modelov značiek Audi a Porsche je dôsledkom celkového vývoja trhu a tiež iniciatív zo strany ich domáceho koncernu Volkswagen. Ten elektrifikuje tiež a dôkazom jeho záujmu o tento typ pohonu je aj modulárna podvozková platforma MEB, ktorá je vyvinutá práve pre vývoj a výrobu áut na hybridný a elektrický pohon. Záujem koncernu uberať sa smerom zdanlivo ekologickejšej alternatívy k spaľovacím motorom sa pretavuje aj do ďalších značiek, ktoré má pod svojimi krídlami. Všetko naznačuje, že agregát s dvanástimi valcami zmizne aj z ponuky značky Bentley. Britský výrobca využije technológiu vyvinutú v rámci skupiny Volkswagen. Prvou lastovičkou je Bentayga Plug-In Hybrid, ktorého príchod sme avizovali v samostatnom článku spred niekoľkých dní. Hybridné superluxusné SUV sa objaví v predaji budúci rok. Súčasne s vylepšenou Bentaygou bude debutovať športový roadster Bentley Barnato poháňaný už výlučne elektrickou energiou. Podľa vedenia britskej značky s nemeckým kapitálom bude tento model oslovovať úplne novú cieľovku, teda mladých, dynamických a, samozrejme, veľmi bohatých.







Inzercia