Neidentifikovateľné náhradné diely na autá sú moderným fenoménom aftermarketu
Digitalizácia automobilov a snaha automobiliek udržiavať svoju techniku „pod pokrývkou“ vyvolávajú celkom novú a nebezpečnú situáciu na trhu s pozáručnými opravami.
Vydané Text: Erik Stríž


Aftermarket sa stretáva s pomerne novým a zdanlivo ťažko riešiteľným problémom. Obrovské množstvo náhradných dielov na automobily je nemožné presne idenfitikovať alebo kategorizovať a vraj sa situácia stále zhoršuje.
Moderné automobily sú mimoriadne komplikované stroje, ktorých úlohou už dávno nie je iba doprava z bodu A do bodu B. Nespočetné možnosti personalizácií interiérov a exteriérov, technického vyhotovenia a doslova nepreberné množstvo modelov vytvára chaos v aftermarkete. Súčasná situácia je vraj natoľko vážna, že Európska komisia nechala vypracovať komplexnú správu od agentúry Ricardo o o prístupe k informáciám o opravách a údržbe vozidiel (RMI – ang. – repair and maintenance information), najmä pokiaľ ide o identifikáciu dielov. Ukázalo sa, že aftermarket sa stretáva s nedostatočnou informovanosťou o jednotlivých náhradných dieloch, na základe čoho trpí jeho konkurencieschopnosť. V skratke to znamená, že zákazníci prichádzajú do servisov s poruchami, ktoré si vyžadujú výmenu dielov, avšak servis nemá šancu zistiť, o aký diel vlastne ide.


Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk