Range Rover SV Coupe: najrýchlejšie britské SUV má iba 3 dvere!
Britský výrobca sa rozhodol vytvoriť nový model v dynamicky sa rozvíjajúcom segmente SUV. Range Rover SV Coupe debutoval v showroome automobilky na autosalóne v Ženeve; a že bude pútať pozornosť všetkých, o tom vôbec nepochybujeme.
Vydané Text: Erik Stríž
Trojdverové SUV nie sú vo svete vôbec výnimočné, ale lepšie by bolo označiť ich za klasické offroady. Napríklad Land Rover Freelander je typickým predstaviteľom týchto automobilov.
Najnovšie však výrobca zaradil trojdverový model do portfólia luxusnej a drahej série Range Rover. Novinka vyzerá vyzerá nádherne a napriek 5-metrovej dĺžke stále vyzerá veľmi dynamicky. Jeho doménou však bude super-luxusný interiér.
Inžinieri z Range Rovera navrhli šikmú strechu a výrazne ohnutý C-stĺpik, všetko na kolesách od 21 do 23 palcov. Vzhľad automobilu dotvára jeho svetelný podpis, ktorý je vytvorený pixelovými laserovými LED svetlami pozostávajúcimi zo 144 svietiacich bodov a 4 laserových. Rozjasňujú cestu na vzdialenosť viac ako 500 metrov.
Špeciálna verzia trojdverového kupé SUV sa vyznačuje aj vlastnými lakmi – zákazníci si môžu vybrať zo 100 farieb lakov a ponuka bude obsahovať aj variant s metalickým efektom „Liquesence“, ktorý je k dispozícii v štyroch verziách s dvomi úrovňami lesku.
Interiér nového Range Rovera tiež ponúka široké možnosti personalizácie. Zákazníci si budú môcť vyberať drevené obloženie prístrojovky a doplnkových plôch, prístrojová doska pozostáva z troch obrazoviek (dve dotykové obrazovky a jedna obrazovka nahrádza analógovú palubovku). Podobné riešenie bolo použité už skôr v modeli Velar a pomerne rýchlo si ho adoptovali ďalšie modely značky.
Pod kapotou luxusného kupé pracuje 5-litrový motor V8 s kompresorom. Jednotka vyvíja maximálny výkon 565 koní a krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 266 km/h. To robí z novinky vôbec najrýchlejší Range Rover v histórii. Okrem toho ponúka Range Rover technológie podvozka pripravené aj pre jazdu mimo spevnených ciest. Verzia Coupe je vybavená systémom Terrain Response 2, reduktorom a zadným uzáverom diferenciálu, pneumatické odpruženie umožní zvýšenie podvozka až o 9 cm. Vozidlo sa môže brodiť v hĺbke 90 cm a tiež odtiahnuť príves s hmotnosťou 3,5 tony.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia