Toyota vypočula priania zákazníkov! Nový Auris je konečne dizajnovo atraktívnym autom.
Viac hybridného výkonu v dynamickejšom šate.
Vydané Text: Peter Orosz
Po technickej stránke je nový Auris je dlhší a nižší ako jeho predchodca, čím získava značne dynamickejší dizajn a vizuálne nápadnejší predok.
Na dĺžku došlo k zväčšeniu rozmerov o 40 mm, a to konštruktéri využili na predĺženie rázvoru. Dôležité je, že celková výška nového hatchbacku sa znížila o približne 25 mm, pričom spodok čelného skla sa posunul nadol až o výrazných 47 mm oproti súčasnému modelu.
Automobilka tiež sľubuje viac potešenia z jazdy, ktorú má priniesť nová modulárna platforma TNGA. Nás však najviac potešila správa o novom agregáte s vyšším výkonom. Súčasný hybridný systém o objeme 1,8 litra trpí akútnym nedostatkom výkonu a akýkoľvek potenciál doslova zabíjala bezstupňová prevodovka CVT.
Systém s 2,0-litrovým motorom je zaujímavejší už pri pohľade na papierové údaje. Celkový výkon sústavy by mal dosahovať 180 koní. V ponuke však aj naďalej zostávajú aktuálne motorizácie, a teda preplňovanú benzínovú 1,2ku a slabšiu hybridnú verziu s 1,8-litrovým motorom.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia