Viete, čo znamenajú názvy týchto áut?
Niektoré prekvapili aj nás!
Vydané Text: Peter Orosz
**2. Citroën 2CV = Deux Chevaux:**
Do slovenčiny to môžeme preložiť ako „dva kone“. Tie mali byť nahradené práve Citroënom, ktorý bol skonštruovaný tak, aby dokázal odviezť štyroch dospelých s 50 kilogramovým nákupom domov rýchlosťou 50 km/h.
**3. Ferrari F40 = Ferrari 40th anniversary:**
Pre taliansku automobilku bol tento model akýmsi darčekom k 40. narodeninám značky. Písmeno F reprezentuje názov automobilky Ferrari a číslo 40 počet rokov.
**4. Honda NSX = New Sportscar Experimental:**
Názov jedného z najobľúbenejších športových áut na svete nebol vytvorený náhodnou kombináciou troch písmen, ale ide o skratku projektového označenia.
**5. Lexus IS = Inteligent Sport (Inteligentný šport)**
**Lexus LS = Luxury Sedan (Luxusný sedan)**
**Lexus GS = Grand Sedan (Veľký sedan)**
**Lexus CT = Creative Touring (Kreatívny touring)**
Ani vám nedávali označenia tejto prémiovej automobilky zmysel? Tak teraz v tom budete mať aspoň trochu jasno. Aj keď si nie sme úplne istí, či určitým modelom tieto názvy sedia.
**6. Mazda MX-5 = Mazda Experimental Project 5:**
Ide o piaty návrh japonských inžinierov, ktorí dostali za úlohu vytvoriť lacné a zábavné športové auto pre všetkých. Projekty 1 až 4 sa do výroby nakoniec nedostali.
**7. Mercedes SLK = Sportlich Leicht und Kurz (Športový, ľahký a krátky)**
**Mercedes CLK = Coupé Leicht Kompakt (Malý ľahký kompakt)**
**Mercedes SLR = Sport Leicht Rennsport (Športový ľahký pretekár)** Aj keď skratky športových Mercedesov znejú celkom dobre, v skutočnosti nejde o nič kreatívne a každá skratka je vytvorená z troch slov, ktoré charakterizujú vlastnosti každého modelu. Ach, typickí Nemci…
**8. Nissan GT-R = Gran Turismo Racer:**
V časoch, keď vznikalo prvé GT-R, mali Japonci vo zvyku dávať svojim autám zahraničné názvy s cieľom zvýšiť atraktivitu predávaného modelu.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia