Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW: Silnejší trojvalec ako nový ideál?

Prinášame celý test Škody Rapid Spaceback, ako ho publikoval časopis auto motor a šport.
Vydané  Text: 

Rapid prešiel pred niekoľkými mesiacmi omladzovacou kúrou, ktorá mu dopriala aj nové naladenie litrového trojvalca TSI. S výkonom vyšším o 11 kW je vskutku zábavným a praktickým autom pre široké masy.

Modernizácia dopriala vozidlu novú grafiku svetlometov, vo vyššej výbave bi-xenóny a LED denné svietenie. V interiéri pozorujeme drobné inovácie, k dobrému pocitu prispieva jeho vzdušnosť a svetlosť nadobudnutá vďaka panoramatickej streche. Keď si k tomu pripočítate všetky tie mladoboleslavské riešenia Simply clever, rozmerný batožinový priestor a celkovo aktuálny dizajn, je ťažké sa nezaľúbiť. To, čo však motoristov zaujíma najviac, je pod prednou kapotou.
Nedôvera k trojvalcom je všadeprítomná a dokonale neoprávnená. Automobilky to dokazujú nielen reklamnými kampaňami, ale predovšetkým samotnými autami. Benzínový trojvalec s objemom valcov 999 kubických centimetrov je od polovice minulého roka naladený aj na 81 kW (nahradil 1.2 TSI), pričom sa kombinuje výhradne s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. K slabšiemu variantu si prekvapivo môžete dokúpiť aj automatiku.
Testovaný Rapid Spaceback je v porovnaní so základnou verziou citeľne silnejší, reaguje pružnejšie a subjektívne sa nám zdal hlučnejší. Podľa zvuku by sme tipovali väčší a silnejší motor. Nástup krútiaceho momentu je aj pri benzíne skorý, už pri 1500 otáčkach cítiť silný záber a ťahá bezproblémovo až k piatim tisícom. Dobrú prácu výrobca vykonal aj v otázke pružnosti motora, predbiehanie na diaľnici nie je žiadnym problém, dokonca dáva možnosť pocítiť závan „radosti z jazdy“.
Na Rapide Spaceback sme v meste jazdili s priemernou spotrebou 7,3 l/100 km, pri ľahkej nohe sme dosiahli 6,2. Na rýchlostnej ceste spotreba klesá mierne nad 5 litrov, čo je skvelý výsledok. Možno by sa dalo ísť ešte nižšie, nízke otáčky motoru očividne nevadia. Aktuálna „Rapidka“ je vskutku presvedčivá. Recenzenti ju zvyknú štylizovať do pozície auta pre seniorov a do mesta, ale neverte tomu. Je to auto pre široké spektrum osobností a vekových kategórií, dokonca aj pre tých, ktorí radi dupnú na plyn, vozia primerane objemný náklad a často jazdia mimo mesta. So šiestym prevodovým stupňom a 110 koňmi to už nie je problém. text: Erik Stríž foto: PANER klady bohatá základná výbava; motor; vnútorný priestor negatíva hlučnejší prejav motora; aerodynamický hluk v kabíne

Technické údaje Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI

Motor preplňovaný benzínový 3-valec, 999 cm3
Výkon 81 kW (110 k) pri 5000 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm pri 2000 – 3500 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka, vpredu McPherson, vzadu kľuková náprava s vlečenými ramenami.
Brzdy kotúčové, vpredu ventilované.
Pneu 215/40 R17.
Batožinový priestor 415 / 1381 dm3
Rozmery: 4304×1706×1459 mm, rázvor 2602 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1185/1645 kg, objem nádrže 55 l
Najvyššia rýchlosť 198 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,8 s 
Spotreba: 5,5 / 4 / 4,6 l /100 km
Emisie CO2: 106 g/km
Cena od/testované auto: 13 340 €/18 863 €




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia