Mazda sa v Ženeve ukáže: predstaví novú Mazdu6, revolučný motor a koncepty Vision Coupe a KAI

Redakcia, 27.02.2018
Autosalón v Ženeve sa nezadržateľne blíži a svoju expozíciu pripravuje aj japonská automobilka Mazda. Na jej dizajnový štýl KODO sme si už zvykli, aj v budúcich rokoch bude pokračovať v jeho uplatňovaní naprieč celým modelovým spektrom, avšak s ešte odvážnejšími rysmi.
Mazda sa v Ženeve ukáže: predstaví novú Mazdu6, revolučný motor a koncepty Vision Coupe a KAI

Oficiálna grafika pútača, ktorým Mazda upozorňuje na svoju účasť na autosalóne v Ženeve 2018

Automobilka Mazda na tohtoročnom autosalóne v Ženeve 2018 predstaví päť noviniek, ktoré budú popri už známych vozidlách pútať pozornosť verejnosti i novinárov. Ide o modely Mazda6 Wagon a Sedan, špeciál Vision Coupe, koncept KAI s novou generáciou SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTURE a motor SKYACTIV-X, ktorý kombinuje technológie naftových a benzínových motorov dovedna (o tomto novom princípe sme písali v samostatnom článku Potvrdené: Mazda bude vyrábať vznetové motory na benzín).

Mazda sa v Ženeve ukáže: predstaví novú Mazdu6, revolučný motor a koncepty Vision Coupe a KAI

Mazda6 vo verzii sedan zažije svoju európsku premiéru práve v Ženeve

Skyactive-X je v podstate naftový motor, ktorý pracuje s benzínom. Predstavuje spojenie energetickej efektivity naftového motora s kultivovanosťou benzínového. Nie je ň pritom úplnou novinkou, už v roku 2007 takýto motor predstavil Mercedes pod názvom DiesOtto, rovnaký produkt skúšali v General Motors v spolupráci s Bosch a iba nedávno (2013) vývoj takéhoto motora oznámil Hyundai, potom však celý projekt označil za riskantný a pridrahý.

Mazda sa v Ženeve ukáže: predstaví novú Mazdu6, revolučný motor a koncepty Vision Coupe a KAI

Motor SKYACTIV-X síce nie je svetovou novinkou, ale v praxi ho Mazda použije ako vôbec prvá. Ide o vznetový motor spaľujúci benzín, cieľom sú nižšie emisie CO2 a nižšia spotreba paliva.

Uvedenie nového motora je súčasťou stratégie Sustainable Zoom-Zoom 2030, ktorou sa Mazda zaviazala dramaticky znížiť emisie škodlivých plynov svojich automobilov. Počnúc rokom 2019 automobilka začne s predajom elektrifikovaných automobilov a elektromobilov, do roku 2030 chce znížiť emisie CO2 na polovičnú úroveň oproti roku 2010 a do roku 2050 až o 90 percent.