ŽENEVA: Máme prvé fotografie! Toyota predstavuje novú generáciu modelov Auris a Aygo.
Toyota v Ženeve ukáže hneď dva nové modely.
Vydané Text: Peter Orosz
**AYGO PRINÁŠA EVOLUČNÉ ZMENY**
Vo svetovej premiére sa predstaví taktiež nové Aygo, ku ktorému už máme aj prvé oficiálne fotografie. Model má priniesť nielen mladistvejší a agresívnejší vzhľad čelných partií, ale aj vylepšené jazdné schopnosti a ovládateľnosť v prospech väčšej zábavy za volantom.
Súčasná Toyota Aygo, uvedená v roku 2014, priniesla spoločnosti Toyota v Európe v segmente A pozoruhodné úspechy. V roku 2017 bolo Aygo v Európe jedným z najpredávanejších modelov v segmente A, keď sa predalo viac ako 85 000 vozidiel a podiel v segmente dosiahol 6,6 %.
Nové Aygo si zachovalo svoj charakteristický vzhľad v podobe písmena „X“ v prednej časti vozidla, avšak pôvodná dvojrozmerná grafika bola prepracovaná do výraznejšej priestorovej podoby. Súčasťou výraznej prednej časti sú aj prepracované združené svetlomety v duchu dizajnového jazyka Keen Look so zabudovanými svetlami denného svietenia. Pri pohľade zboku nadväzujú na trojrozmernú prednú časť kryty zadných skupinových svetiel s novým tvarom, ktoré opticky prepájajú prednú a zadnú časť vozidla.
Pod kapotou nájdeme už dobre známy trojvalec s objemom 998 cm3 DOHC 12V s časovaním ventilov VVT-i. Výhodou jednotky je nový systém zdvojených vstrekovačov paliva, vyšší kompresný pomer, množstvo nových komponentov s nízkym trením, systém chladenia recirkulácie výfukových plynov (EGR) a vylepšený vyvažovací hriadeľ pre zníženie vibrácií pri voľnobežných otáčkach.
Motor teraz dosahuje max. výkon 53 kW (72 k) pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 93 Nm pri 4 400 ot./min. Nové Aygo zrýchli z 0 km/h na 100 km/h za priemerných 13,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Spotreba paliva klesla zo 4,1 na 3,9 l/100 km, čo predstavuje pokles úrovne emisií CO2 o 5 g/km na iba 90 g/km.
**NOVÉ TECHNOLÓGIE**
V duchu svojej vízie „Lepšia mobilita pre všetkých“ predstaví Toyota rovnako svoje súčasné aktivity smerované k maximálnemu rozšíreniu elektromobilov s batériovým pohonom, elektromobilov poháňaných palivovými článkami (FCEV), technológiu autonómneho riadenia a umelej inteligencie (AI).
Rad koncepčných modelov Concept-i Series plne využíva schopnosti autonómneho riadenia a umelej inteligencie. Zahŕňa tri elektromobily s batériovým pohonom. Každý bol navrhnutý pre potreby určitého typu užívateľov v rôznom prostredí.
Koncepčný model Toyota Fine-Comfort Ride skúma možnosti využitia technológie FCEV v rámci sériovej výroby priestranného prémiového sedanu s flexibilným usporiadaním.
Toyota predstaví aj moderný pretekársky koncept, ktorý avizuje návrat ikonického športového vozidla Toyota.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!