Porsche rezignuje na naftové motory, nahradí ich hybridmi
Kedysi bolo nemysliteľné, aby sme do Porsche tankovali naftu. Cayenne to zmenil, dnes sa však Porsche opäť od nafty odvracia.
Vydané Text: Erik Stríž
Teraz sa situácia obracia a Porsche údajne od vznetových motorov koncernu Volkswagen upustí úplne. Deje sa to vlastne už teraz.
Momentálne v žiadnom modeli od Porsche nenájdeme vznetový motor. Koncom minulého roka model Panamera Diesel S zmizol z ponuky a Macan s týmto motorom bol stiahnutý tiež. Nemecký výrobca však celú situáciu komentuje veľmi konzervatívne. Zástupcovia vysvetľujú, že takéto pohonné jednotky vlastne ani neboli postavené inžiniermi, ktorí pracujú pre spoločnosť Porsche, že boli iba prevzaté od domáceho koncernu. Či sa v novej generácii Porsche Cayenne ešte naftové agregáty 3.0 (286 koní) a 4.0 TDI (422 alebo 435 koní) neobjavia, zatiaľ predstavitelia značky nepotvrdili ani nevyvrátili. Ak áno, je pravdepodobné, že pôjde o derniéru vznetových pohonov pod kapotami s logom Porsche.
Alternatívou k naftovým motorom budú hybridné elektricko-benzínové pohonné systémy, ktoré sú schopné umožniť automobilu porovnateľný krútiaci moment a relatívne nízku spotrebu paliva, pričom emisie CO2 tlačia až k minimu. Aktuálne výrobca ponúka dva hybridy, ktoré umožňujú nabíjanie zo zásuvky: Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo S E-Hybrid. Tieto plug-in hybridy dnes tvoria až 60 percent celkových predajov modelu Panamera.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia