Má 45 rokov a stále je skvostom: 1973 Porsche 911 Targa

ERIK STRÍŽ, 21.02.2018
45 rokov a 107-tisíc najazdených kilometrov nezanechali na tomto Porsche prakticky žiadne stopy. Teraz ide do dražby.

V aukčnom dome Gooding & Company sa aktuálne dostáva do dražby Porsche 911 2.4 E Targa z roku 1973 a predpokladá sa, že budúci majiteľ za ňu zaplatí niečo medzi 200 až 250-tisíc americkými dolármi. Slušná sumička, ak si všimnete, že úplne nová 911 Targa s modernou technikou, zárukou a tak ďalej stojí asi tak polovicu.

Aktuálna 911 Targa, ktorú má v predaji značka Porsche, sa predáva od roku 2014 a je priamym pokračovateľom staršieho modelu z roku 1965.

1973 Porsche 911 Targa (dražba v Gooding & Company)

Porsche 911 Targa nie je kabriolet, hoci na prvý pohľad by sa tak mohlo zdať. Targa je označenie atypuckej konštrukcie karosérie, ktorá tvorí akýsi medzistupeň medzi klasickým kabrioletom so sklápacou strechou a pevným stropom. Tento koncept karosérie využívajú napríklad aj automobily Smart Roadster alebo Toyotu Supra.

Jedna z vecí, ktoré starý model nemá a ten nový áno, je jedna celkom praktická funkcia: automatické sklápanie strechy. V novej verzii sa zloží vďaka elektrickému pohonu za 19 sekúnd, v 45-ročnom Porsche sa musí majiteľ spoliehať iba na vlastnú zručnosť a svoje dve ruky.

1973 Porsche 911 Targa (dražba v Gooding & Company)

45 rokov staré Porsche so stále aktuálnym a krásnym dizajnom je vybavené 6-valcovým motorom so zdvihovým objemom 2341 kubických centimetrov, obsahuje mechanické vstrekovanie paliva od značky Bosch a disponuje maximálnym výkonom 165 konských síl. Áno, nie je to veľa, veď aj rodinný van Renault Espace sa dnes predáva s výkonom 225 koní, ale tu je reč o aute, o ktorom snívali ešte naši dedkovia! A stále jazdí! Aký lepší dôkaz kvality by sme mohli chcieť?

1973 Porsche 911 Targa (dražba v Gooding & Company)

Najazdených má 66 526 míľ, teda 107 063 kilometrov. To znamená, že každý rok najazdilo priemerne 2 379 kilometrov, čo dáva tušiť, že išlo o sezónne vozidlo a nie auto, ktorým sa jeho majitelia pravidelne dopravovali do práce z luxusnej vily do kancelárie v centre metropoly.