Volvo má prvýkrát v histórii trojvalcový motor! Vyrobilo ho pre svoje najmenšie SUV-čko

Volvo však nikdy nebolo tou typickou automobilkou, preto aj jej prvý trojvalec má zdvihový objem 1,5 litra.
Vydané  Text: 

Nová pohonná jednotka je prvým 3-valcovým motorom počas celej 91-ročnej histórie značky Volvo.

Úplne nový 1,5-litrový trojvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva automobilka vyvinula na báze rovnakej modulárnej konštrukcie ako svoje štvorvalcové motory Drive-E. Trojvalcový agregát sa kombinuje so 6-stupňovou prevodovkou,neskôr aj s 8-stupňovou prevodovkou.
Prvý trojvalec od značky Volvo pre SUV XC40 má zdvihový objem 1,5 litra.
Ponuka motorov pre model XC40 sa okrem toho rozširuje o aktuálne motory automobilky Volvo: vznetový D3 s výkonom 150 koní a zážihový T4 s výkonom 190 koní. Nový trojvalcový agregát bol špeciálne navrhnutý tak, aby sa dal použiť v plug-in hybridných modeloch s pohonnou sústavou Twin Engine. Hybridná alebo čisto elektrická pohonná sústava rozšíri ponuku pre model XC40 neskôr.Okrem toho si zákazníci budú môcť vybrať z nových výbav: okrem tej základnej aj z uvádzacích variantov Momentum a R-Design a novej luxusnej verzie Inscription.
Stupeň výbavy Inscription ponúkne rôzne dizajnové prvky exteriéru v podobe 18-, 19- alebo 20-palcových diskov kolies, upravených nájazdových krytov, chrómových líšt okolo bočných okien a chrómovej mriežky chladiča, ako aj špecifických lakov karosérie. V interiéri verzie Inscription zasa nájdeme novú (naozaj krásnu a atypickú) krištáľovú hlavicu radiacej páky a atraktívne drevené obloženie Driftwood, ktoré automobilka Volvo prvýkrát predstavila vo svojom SUV strednej triedy XC60. Súčasťou personalizačného balíčka pre XC40 sú aj štýlové doplnky ako 21-palcové zliatinové disky kolies s čiernou úpravou Black Diamond Cut či nová súprava dizajnových prvkov, ktorá zahŕňa nájazdové kryty z brúsenej nehrdzavejúcej ocele a dve integrované koncovky výfuku. **Text článku je tlačová správa výrobcu po redakčnej úprave.**








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.