TEST Škoda Karoq 1.5 TSI: Nová identita
Nová Škoda Karoq síce stratila niečo z osobnosti svojho predchodcu, no vo všetkých ostatných oblastiach je to lepšie auto, než to, ktoré nahrádza. Testovali sme Škodu Karoq 1,5 TSI Style pre decembrové vydanie časopisu AUTO MOTOR A ŠPORT.
Vydané Text: Majo Bóna
Najnovšie SUV v ponuke automobilky to má o trocha ťažšie. Prichádza totiž v tieni svojho väčšieho brata, ktorému bola venovaná masívna marketingová kampaň. Naoko je to nespravodlivé, na druhej strane bude jeho úspech o to úprimnejší a fabrike zarobí tento model viac.
Test bol pôvodne publikovaný v časopise Auto Motor a Šport 12/2017 Napokon je to kompaktné SUV a ako také má veľké množstvo konkurentov. Počnúc lídrom v triede Nissanom Qashqai a sesterským SEAT-om Ateca končiac. Bude vám chýbať Yeti? Určite, so svojím nekompromisným „miluj ma alebo nenáviď“ vzhľadom si získal pozornosť, na druhej strane ho po facelifte zasunuli medzi ostatné modely, až nám pripadal celkom normálny. Karoq ide ďalej, z dizajnérskej stránky dodržiava etiketu Kodiaqa a podobne ako aj on stavia na rozdelené predné svetlomety, hoci tentoraz nie je dizajn auta až taký prepracovaný. Všimnete si to na detailoch, ako je kapota, hlavný svetlomet či bočná línia auta. Pritom však nestráca šarm ani dávku sebavedomia, ktorú si táto kategória prisvojila. Podobne ako Kodiaq aj Karoq vám prepožičia dávku príjemnej nadradenosti a prestíže človeka, ktorý si doprial.
DÔVTIPNÝ PRIESTOR
Podobne aj v interiéri si toho veľa zamilujete. Centrálnym motívom palubnej dosky je veľký 9,2-palcový displej navigačného a multimediálneho systému COLUMBUS. Pod ním sa nachádzajú tlačidlá a ovládače klimatizácie, no klimatizáciu môžete ovládať aj na dotykovej obrazovke. V zásade to naznačuje prechodné obdobie, onedlho môžu tlačidlá celkom zmiznúť. Rozlúčku s tradičnými ovládačmi však zrejme absolvujeme neskôr a Škoda i koncern VW testujú chute zákazníkov, takže ak sa tento krok ukáže ako neefektívny, tradičné ovládače pre klimatizáciu ostanú aj naďalej súčasťou interiéru. Ten pôsobí na prvý, druhý aj podrobný pohľad mimoriadne kvalitne a to nielen v nami testovanej verzii, ale aj v základnej.KONIEC DOWNSIZINGU
Prvý raz po dlhom čase vymenil maloobjemový agregát väčší, hoci nárast objemu o 0,1 litra nevyzerá na pohľad ako veľa. Na druhej strane 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm je presne to, čo auto takejto kategórie potrebuje na to, aby neprišlo o prívlastok športový. Klasický šprint z 0 na 100 km/h absolvuje za 8,6 sekundy a dostatok krútiaceho momentu v nižších otáčkach sa postará o to, aby ste nemuseli príliš podraďovať. T o všetko kombinuje s prijateľnou priemernou spotrebou, ktorá sa v našom prípade ustálila na 7,5 litra naturalu na 100 kilometrov, musíme však podotknúť, že auto motor bol včase testu surový. Jazdné vlastnosti defi nuje kód MQB. Sú veľmi dobré, pohon predných kolies sa neprejavuje výraznejšie ani v prípade, že sa opriete o plyn v zákrute. v priamom porvnaní s Kodiaqom je podvozok o poznanie tuhší a športovejší. Je to následok absencia adaptívnych tlmičov, ktoré pribudnú do ponuky budúci rok.
Inzercia