V tomto roku vraj pôjdu na dračku modré a biele autá

Biela a modrá budú totiž stále základnými farbami, za ktoré netreba priplácať stovky eur.
Vydané  Text: 

Totoya Yaris
**Až štvrtina všetkých áut sa predáva v bielom vyhotovení karosérie, nasleduje ju čierna a za nimi sivá. Sú to neutrálne farby, ktoré nepôsobia rušivo alebo gýčovo, ľudia dávajú prednosť elegancii a konverzvatívnemu vzhľadu.** Tvrdí to Toyota vo svojej tlačovej správe, v ktorej sa venovala farebnosti nových áut. My si myslíme, že veľkú úlohu vo výbere zákazníkov zohráva cena. Nie každý chce zaplatiť vyše +500 eur za červenú metalízu, hoci by sa mu aj páčila. Podľa prieskumov spoločností PPG Industries a DuPont zákazníci dávajú prednosť bielej (24%), čiernej (19%) a sivej farbe (16%), štatistiky predaja pritom poukazujú na to, že až 47 percent všetkých nových predaných áut je bielych alebo čiernych. Platí to v Európe, teda približne aj u nás, na ostatných trhoch mimo starého kontinentu získavajú biela a čierna dovedna 45% z celkového koláča.
Totoya Auris Tourer Sports
Podľa Toyoty však** v roku 2018 bude najobľúbenejšou farbou modrá**, opiera sa pritom o očakávania dizajnérov z automobilového priemyslu. Svet áut sa totiž neriadi rovnakými pravidlami ako svet módy, v ktorej je farbou roka 2018 Ultra Violet, teda akýsi odtieň fialovej. „Podľa prieskumu časopisu Forbes závisí výber farby auta aj od pohlavia. Páni dávajú prednosť červenej, oranžovej a čiernej – farbám, ktoré sa spájajú so športovými autami a rýchlou jazdou. Dámy zasa preferujú jemné elegantné odtiene striebornej, zlatistej a hnedej farby,“ uvádza najväčší výrobca áut sveta vo svojej tlačovej správe. Dodáva, že sa menia aj preferencie firemnej klientely, tá doteraz volila konzervatívnejšie farby ako bielu a striebornú, po novom by to mohli byť aj pestrejšie farebné odtiene – napríklad červená Tokio Red alebo modrá Selection Azure.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.