**Až štvrtina všetkých áut sa predáva v bielom vyhotovení karosérie, nasleduje ju čierna a za nimi sivá. Sú to neutrálne farby, ktoré nepôsobia rušivo alebo gýčovo, ľudia dávajú prednosť elegancii a konverzvatívnemu vzhľadu.** Tvrdí to Toyota vo svojej tlačovej správe, v ktorej sa venovala farebnosti nových áut. My si myslíme, že veľkú úlohu vo výbere zákazníkov zohráva cena. Nie každý chce zaplatiť vyše +500 eur za červenú metalízu, hoci by sa mu aj páčila.
Podľa prieskumov spoločností PPG Industries a DuPont zákazníci dávajú prednosť bielej (24%), čiernej (19%) a sivej farbe (16%), štatistiky predaja pritom poukazujú na to, že až 47 percent všetkých nových predaných áut je bielych alebo čiernych. Platí to v Európe, teda približne aj u nás, na ostatných trhoch mimo starého kontinentu získavajú biela a čierna dovedna 45% z celkového koláča.
Totoya Auris Tourer Sports
Podľa Toyoty však** v roku 2018 bude najobľúbenejšou farbou modrá**, opiera sa pritom o očakávania dizajnérov z automobilového priemyslu. Svet áut sa totiž neriadi rovnakými pravidlami ako svet módy, v ktorej je farbou roka 2018 Ultra Violet, teda akýsi odtieň fialovej.
„Podľa prieskumu časopisu Forbes závisí výber farby auta aj od pohlavia. Páni dávajú prednosť červenej, oranžovej a čiernej – farbám, ktoré sa spájajú so športovými autami a rýchlou jazdou. Dámy zasa preferujú jemné elegantné odtiene striebornej, zlatistej a hnedej farby,“ uvádza najväčší výrobca áut sveta vo svojej tlačovej správe. Dodáva, že sa menia aj preferencie firemnej klientely, tá doteraz volila konzervatívnejšie farby ako bielu a striebornú, po novom by to mohli byť aj pestrejšie farebné odtiene – napríklad červená Tokio Red alebo modrá Selection Azure.