Toyota skóruje: v roku 2017 predala iba v Európe milión áut, z toho takmer polovicu hybridov

Darilo sa najmä hybridnému Yarisu, ktorého sa v Európe predalo až 209-tisíc kusov.
Vydané  Text: 

**Kam všetky tie autá putujú? Zhadzujú ich z kamiónov niekam do mora? Zdá sa, že každá veľká automobilka v roku 2017 rástla takmer alebo vyše dvojciferným percentuálnym rastom.** Odráža to rastúci dopyt ľudí po nových automobiloch a zrejme aj to, že životná úroveň Európy stúpa. Takže utečenci nespôsobili vnútorný rozvrat našich cenných európskych materialistických hodnôt, ako to predvídali konšpirátori a vševediaci internetoví diskutujúci. Obzvlášť dobre sa darilo značke Toyota Motors Europe (TME), ktorá práve koncom minulého týždňa zverejnila obchodné výsledky za predchádzajúci rok. Zaujímavosťou je, že v priebehu uplynulých 12 mesiacov predala až 1 001 700 vozidiel značiek Toyota a Lexus, pričom obe z nich zaregistrovali medziročný rast. Trhový podiel celej skupiny na starom kontinente sa zvýšil na 4,8 percenta, medziročne rástla o osem percent.

NEPREHLIADNITE: Náš test Toyota Yaris Hybrid: Pohon 21. storočia v malom vydaní

Hybridný pohon (benzín+elektrina) v Toyota Yaris Hybrid 1.5 Z celkového počtu niečo vyše jeden milión predaných automobilov bolo **viac ako 406-tisíc hybridných**, čím sa Toyota stavia do pozície lídra vo výrobe a predaji automobilov s benzínovo-elektrickým pohonom. Medziročne sa tak predaje hybridných automobilov zvýšili až o závratných 38 percent. Ako uvádza TME vo svojej tlačovej správe, „k úspechu hybridných modelov prispeli aj vozidlá značky Lexus, pri ktorých si 60 percent zákazníkov volí hybridný pohon; v krajinách západnej Európy je to dokonca 98 percent. Na úspešnom vstupe do roku 2017 sa veľkou mierou podieľal predaj nového modelu Toyota C-HR, pričom takmer 80 percent záujemcov o Toyotu C-HR dáva prednosť hybridnému pohonu.“

TME – kľúčové údaje za rok 2017:

– Celkový predaj vozidiel (Toyota+Lexus): 1 001 700 ks
– Celkový predaj hybridných modelov: 406 000 (+38 % v medziročnom porovnaní)
– Podiel hybridných modelov: západná Európa: 52 %; východná Európa: 8 %; CELKOVO: 41 % (východná Európa = Rusko, Turecko, Izrael, Ukrajina, Kazachstan, Kaukaz)

Toyota – kľúčové údaje za rok 2017:

– Najpredávanejšie modely: rad Yaris (209 100); rad Auris (121 700); rad Toyota C-HR (120 800);
– Najrýchlejšie rastúce modely: Toyota C-HR (novinka); PROACE (+189 %); Mirai (+118 %); Hilux (+10 %);
– Najúspešnejšie hybridné modely: Toyota Yaris Hybrid (102 400); Toyota C-HR Hybrid (94 100); Auris Hybrid (82 400); RAV4 Hybrid (58 600);
– Celkový predaj hybridných modelov: 360 900 (+44 % v medziročnom porovnaní);
– Podiel hybridných modelov: západná Európa: 49,5 %; východná Európa: 9,1 %; CELKOVO: 38,9 %

Lexus – kľúčové údaje za rok 2017:

– Najpredávanejšie modely: rad NX (27 800); rad RX (18 900); CT 200h (8 800);
– Najrýchlejšie rastúce modely: rad NX (+6 %); CT200h (+5 %); rad RX (+5 %);
– Najúspešnejšie hybridné modely: NX Hybrid (19 700); CT200h (8 800); RX hybrid (7 800);
– Celkový predaj hybridných modelov: 45 000;
– Podiel hybridných modelov: západná Európa: 98,2 %; východná Európa: 4,7 %; CELKOVO: 60,4 %

Predaje Toyota Motors Europe v roku 2017








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.