Úplne nová VW Jetta: nižšia cena, digitálna palubovka, náladové osvetlenie a dizajn podobný Arteonu!
AKTUALIZOVANÉ 16/1/2018: Na novú Jettu sme čakali dlho. A ešte si aj počkáme – najprv sa predaje spustia v USA, potom príde na rad aj Európa.
Vydané Text: Erik Stríž
Ak sa vám páčia kompaktné sedany, potom budete z novej Jetty priam vo vytŕžení! Veď novinka preberá dizajnové prvky z veľkého štvordverového kupé Arteon, má krásny interiér s digitálnou palubovkou a ambientným osvetlením, panoramatickú strechu, LED svetlá a stojí na modernom koncernovom podvozku MQB.
Kľúčové info k novému VW Jetta (modelový rok 2019):
• stojí na ľahkom podvozku MQB;• podporuje digitálnu palubovku Virtual Cockpit display;
• je širšia, vyššia a dlhšia, zväčšil sa rázvor kolies;
• predaj sa spúšťa v USA, neskôr v roku Európe;
• cena pre USA je nižšia ako u odchádzajúcej generácie;
• v Európe bude zdieľať motory a prevodovky s novým Golfom;
• ponúkne farebne nastaviteľné osvetlenie interiéru a LED svetlá;
Za celú dobu existencie modelu Jetta (od 1979) sa ho predalo viac ako **17 miliónov kusov**, z toho 3,2 milióna na severoamerickom trhu. Tam je Jetta mimoriadne populárna a hoci figuruje aj v slovenskej ponuke Volkswagenu, nové kusy na našich cestách nevídame tak často. Respektíve možno aj áno, ale aj tie nové vyzerajú už trocha zastaralo. **Nová Jetta je naozaj krásna** a pútavá, má šancu opäť podporiť záujem o kompaktné sedany. Avšak nie u nás – do Európy novinka vôbec nezamieri, bude určená iba pre Ameriku!
Nová Jetta stojí na podvozkovej platforme MQB, ktorú Volkswagen využíva naprieč širokým spektrom modelov, typov automobilov a značiek. Pre sedan to bude znamenať generačné **zníženie hmotnosti** a veríme, že aj pozitívny vplyv na jeho dynamiku a jazdné vlastnosti. Nová Jetta bude tiež **širšia a vyššia, rázvor kolies vzrástol** z 265,2 na 268,5 cm.
Volkswagen Jetta novej generácie ponúkne aj pomerne **bohatú výbavu bezpečnosti**, napríklad: upozornenie na hroziacu zrážku a automatické brzdenie (Front Assist), sledovanie slepého uhla, funkciu Rear Traffic Alert, adaptívny tempomat s možnosťou doplnenia o funkciu úplného zastavenia a rozbehnutia sa, automatické diaľkové svetlomety a upozornenie na opustenie jazdného pruhu.
V USA nová Jetta debutuje s jedným benzínovým motorom 1.4 TSI s výkonom 147 koní a maximálnym krútiacim momentom 249 Nm. Štandardom je manuálna prevodovka a pohon predných kolies. Za príplatok si Američania môžu vybrať 8-stupňovú automatiku. Počas prezentácie oznámila skoré spustenie predaja variantu Jetta GLI so silnejším motorom.
Na európskom a našom trhu bude Jetta **zdieľať motory a prevodovky s Golfom**.
**Cena** na americkom trhu bude prekvapivo nižšia ako u odchádzajúcej generácie, najmenej však 18 545 amerických dolárov.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia