BMW radikálne zvyšuje ciele: mieni predať obrovské množstvo plug-in hybridov!
Elektromobily a hybridy zatiaľ na dračku nejdú, ale sú na správnej ceste.
Vydané Text: Redakcia
Tak kto bude lídrom v počte predaných prémiových elektromobilov a plug-in hybridov? Tesla, BMW alebo Daimler? BMW najnovšie zaujalo významným zvýšením cieľov predaja hybridne poháňaných áut.
Počas decembra minulého roka značka BMW vyhlásila, že v roku 2017 plánovala predať až 100-tisíc elektrických automobilov, čo sa jej aj podarilo. Tento míľnik spoločnosť dosiahla v polovici posledného kalendárneho mesiaca. Je to pôsobivý cieľ, hoci v porovnaní s celkovou výrobou a predajom to nie je tak výrazné číslo. Ak sa vám zdá, že 100-tisíc predaných plug-in hybridov v roku 2017 bol akýsi úkaz a dôsledok veľkej kampane na eco-friendly automobily, vedzte, že **plány v roku 2018 sú oveľa vyššie**. Oveľa.
BMW plánuje v priebehu roku 2018 predať až **150-tisíc kusov automobilov s plug-in hybridným pohonom**. To sú tie automobily, ktoré je potrebné **tankovať aj dobíjať** a ktoré sú schopné prejsť výlučne na elektrinu asi **do 50 kilometrov**. V reálnej premávke a vplyvom počasia, teploty a elektroniky v aute tento dojazd môže výrazne klesať až na polovicu.
Zaujímavosťou pritom je, že v roku **2016 značka predala 62-tisíc kusov plug-in hybridných automobilov**. Trend je zjavný, ľudia a firmy majú stále väčší záujem o automobily, ktoré vedia jazdiť aj na elektrinu. Lídrom v predajoch je BMW i3, z ktorého sa dodnes od uvedenia v roku 2013 predalo viac ako **100-tisíc kusov**.
Očakáva sa, že s príchodom vylepšeného BMW i3s sa dopyt zvýši ešte viac. Modelový rad i3 pritom BMW plánuje modernizovať a rozšíriť, čo by sa malo premietnuť do ešte lepších predajov.
Inzercia