Nová Dacia Duster je tu! Jazdili sme na nej.

Predajný hit rumunskej automobilky je nepochybne Dacia Duster, napokon doteraz z nej vyrobili a predali vyše 1,1 milióna kusov, čo z nej robí druhý najpredávanejší model Dacie. Druhá generácia posúva kvalitatívnu úroveň!
Vydané  Text: 
Na slovenskom trhu sa Dacia Duster začala predávať v roku 2010 a v rámci automobilky si pripísala aj historické prvenstvo – bola to prvá Dacia s automatickou prevodovkou. Okrem toho ponúkla originálny dizajn, ktorý bol podľa nášho názoru príčinou úspechu. Jeho základné črty si ponechala aj druhá generácia, čo je dobré najmä pre súčasných majiteľov.
Zmeny sú zreteľné na druhý pohľad a karoséria pôsobí robustnejšie a širšie, spodný kryt je masívnejší, čelne sklo posunuté dopredu, nový je aj svetelný podpis zozadu. No dobrodružný vzhľad ostal. Predné svetlomety majú štandardne denný LED podpis, širšie blatníky. Novinkou je aj oranžová a tmavomodrá metalíza. Rozmery sú totožné, takže nemusíte prestavať garáž. Krátky predný a zadný previs ostal zachovaný. Kruhový volič pohonu 4×4, poznáme z predchodcu doplnil ho asistent pre zjazd z kopca novinka. **Interiér** Kvalitatívny posun je cítiť aj v interiéri. Od predchodcu nepreberá nič, používa kvalitnejšie ovládače a stredový tunel je natočený na vodiča. Volant je po novom nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne. Lepšie spracovanie je vidieť na ovládačoch klimatizácie, kvalitnejších výplniach dverí a mäkčené operadlo lakťa prispieva ku komfortu na dlhších etapách. Interiér ponúka 27,2 litra odkladacích priestorov, miesto si nájde aj smartfón. Pod sedadlom nájdete aj šuflík.
**Komfort** Sedadlá boli navrhnuté nanovo, zaisťujú komfort na dlhších cestách. Vodičove sedadlo je výškovo nastaviteľné o 60 mm. Pribudla aj lakťová opierka na vodičovom sedadle. Nové sú izolačné materiály, hlučnosť je znížená o 50 percent, hrubšie predné skla ktoré majú hrúbku 3,5 mm. Automatická klimatizácia je novinka, hoci je iba je iba jednozónová. Po novom si môžete Duster objednať aj s bezkľúčový prístup s kartou. Terénny rozmer auta dokumentujú aj parkovacie kamery vpredu aj vzadu s automatickým zapínaním v prípade pomalej jazdy hore kopcom. Vodič má tak presný prehľad kam ide. Medzi technické novinky patrí aj elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom v závislosti od rýchlosti a automatické rozsvecovanie svetlometov, snímanie mŕtveho uhla. Bezpečnostné výstuhy na nosníkoch zabezpečujú spolu so šiestimi airbagmi vyššiu bezpečnosť.
**Motory** Ponuka motorizácii sa nezmenila. Základnou pohonnou jednotkou ostal atmosférický štvorvalec 1,6 SCe s maximálnym výkonom 84 kW (114 k), ktorý si môžete objednať aj s pohonom LPG. Vtedy je však maximálny výkon nižší o pár kilowattov 80 kW (109 k). Tento motor sa kombinuje výlučne s manuálnymi prevodovkami, v prípade pohonu predných kolies máte k dispozícii päťstupňový, verzia 4×4 má šesťstupňovú prevodovku.
Druhý výkonový stupeň reprezentuje r 1,2 TCe s maximálnym výkonom 92 kW (125 k), ktorý sa kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných prípadne všetkých štyroch kolies. Naftové verzie sa 1,5 dCi ponúkajú dve výkonové hladiny 66 kW (90 k) a 80 kW (109 k), pričom silnejšia verzia sa ako jediná dá kombinovať so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EDC, silnejšia verzia sa kombinuje aj s pohonom 4×4. V ponuke je tak až deväť verzií, z ktorých sú tri s pohonom 4×4. Základná cena verzia 1,6 SCe Access je 9 990 eur, najlacnejšia štvorkolka je verzia 1,6 SCe Ambiance 13 090 eur, najlacnejšia naftová verzia 1,5 dCi Ambiance vás vyjde na 15 440 eur.







Inzercia

Inzercia