JAZDENÉ AUTÁ: Volkswagen Passat CC 2,0 TDI BMT 4Motion – Štýl bez kompromisov?

Ceny jazdených vozidiel postupne klesajú, čo u niektorých fanúšikov vyvolalo opätovný záujem o tento atraktívny Volkswagen Passat CC. My sme sa pozreli na to, ako toto komfortné kupé po siedmich rokoch prevádzky funguje a jazdí.
Vydané  Text: 
Na detroitskom autosalóne v roku 2008 predstavil Volkswagen štýlové štvordverové kupé, ktoré dodnes púta pozornosť. Predná maska so žraločím úsmevom, bezrámové okná či výrazne zvažujúca sa strecha dávajú jasne najavo, že nejde o obyčajný model nemeckej značky. K prémiovým vozidlám ho však zaradiť nemôžeme. CC-ko je totiž konštrukčne takmer zhodné s obyčajným Passatom B6 – zdieľajú rovnakú platformu PQ46 aj motorizácie. Testovaný kus mal pod kapotou slabší naftový dvojliter s výkonom 103 kW. V ponuke však bola aj verzia s výkonom 125 kW. Všetky sa vyznačujú dobrou spotrebou a nadštandardnou spoľahlivosťou. Medzi bežné poruchy môžeme zaradiť nadmerne opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník, vstrekovače či turbodúchadlo. Potrápiť vás môže aj zanesený EGR ventil. O niečo horšie na tom sú zážihové motory. S benzínovými agregátmi totiž lepšie spoznáte nielen všetky okolité čerpacie stanice, ale aj servisné strediská. Vyhnite sa „slávnej“ motorizácii 1,4 TSI (118 kW), ktorá mala veľké problémy s rozvodovou reťazou a občas jej praskali aj hlavy piestov. Pokojnejší spánok zabezpečia verzie s 1,8 TSI (118 kW), 2,0 TSI (155 kW) a 3,6 VR6 (220 kW). Ani tie sa však úplne nevyhli problémom s rozvodovou reťazou a vyžadujú častejšiu kontrolu oleja.
Pripravte sa na to, že nadšenie z exteriéru po nastúpení do vozidla rýchlo vyhasne. Comfort Coupé prebralo palubnú dosku od štandardného modelu Passat. Interiér je tým zaujímavý asi ako dopoludňajší program v televízii. Na dotyk je však všetko kvalitne spracované a po rokoch len ťažko badať nejaké známky opotrebenia. Výborné sú tiež kožené sedadlá, ktoré majú výrazné bočné vedenie a dobrú oporu chrbtice. S miestom vpredu sme problém nemali. Vyšší ľudia by však nemali zabúdať na výšku vozidla a značne limitovaný prístup. Menej zdatní tak pri vystupovaní nebudú pôsobiť obzvlášť dôstojným dojmom. Druhý rad sedadiel poskytuje dostatok miesta v pozdĺžnom smere, zvažujúca sa strecha však obmedzila aj výšku stropu. Ak ste teda vyšší ako Maximilián Robespierre po vykonaní rozsudku, vzadu vám pravdepodobne nezostane miesto na hlavu. Tvarom musel ustúpiť aj batožinový priestor, ktorý má v porovnaní s klasickým Passatom o 54 litrov menší objem.
Sťažovať sa nemôžeme na elektronickú výbavu, ktorú stále považujeme za nadštandardnú. V našom aute nechýbali ani vymoženosti ako napríklad dvojzónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá, parkovací asistent s cúvacou kamerou, bi-xenónové svetlomety, tempomat či vyhrievané čelné sklo. Problém sme mali s menej citlivým dotykovým displejom. Navyše systém už nepodporuje najnovšie rozhranie funkcie Bluetooth. Pokus o bezkáblové prepojenie auta s telefónom tak zlyhal.
Passat CC sa predával výhradne s modernejšími naftovými agregátmi TDI CR, ktoré sú v porovnaní so staršími jednotkami výrazne spoľahlivejšie. Navyše chod dvojlitra bol aj po 177-tisíc kilometroch pomerne kultivovaný, potešila nás aj dobrá kombinovaná spotreba (6,5 l/100 km). Motoru neprospievajú časté štarty a krátke trasy. V meste sa auto navyše správa ako slon v porceláne, čiastočne za to môžu rozmery a veľký polomer otáčania. Aj keď má základ v Passate a zdieľa s ním rázvor, model CC je o 27 mm dlhší, o 50 mm nižší a o 36 mm širší ako Passat. To značne znižuje schopnosť auta manévrovať v úzkych uličkách, aj preto sa auto najlepšie cíti na rovnej a širokej ceste. Maximálnu diaľničnú rýchlosť zvláda bez nadmerného hluku v kabíne, prekvapení sme boli aj z účinnosti bŕzd. V zákrutách a pri zrýchlení autu pomáha pohon všetkých štyroch kolies 4Motion. Pri prejazde cez nerovnosti sme od podvozka nezaregistrovali žiadne nepríjemné klepanie ani búchanie. Samostatnou kapitolou sú však bezrámové okná. Tie zvyknú v zime nielen primŕzať, ale časté sú tiež rôzne poškodenia mechanizmu elektrického sťahovania okien spôsobené hrubým zatváraním a otváraním dverí.
Týždeň s Passatom CC sme prežili bez nutnosti oprášiť výstražný trojuholník. Ide o robustné auto s odolným podvozkom a so spoľahlivým motorom. Prekvapila nás aj rozumne stanovená cena testovaného vozidla – 12 290 eur. Menej zaplatíte už len za verzie s problematickými benzínovými agregátmi, prípadne vyšším nájazdom kilometrov. > ### Technické údaje > > * Volkswagen Passat CC 2,0 TDI BMT 4Motion > * Motor: prepĺň. naftový R4, 1 968 cm3 > * Výkon: 103 kW ( 140 k) pri 4 200 ot./min. > * Krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min. > * Pohon a podvozok: Pohon všetkých kolies 4Motion, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/45 R 17 vpredu aj vzadu. > * Batožinový priestor 532/1 405 dm3 > * Rozmery: 4 799 × 1 855 × 1 417 mm, rázvor 2 711 mm > * Pohotovostná/celková hmotnosť: 1 640/2 170 kg, objem nádrže 70 l. > * Najvyššia rýchlosť 209 km/h > * Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s > * Spotreba 7,9/4,9/6,0 l/100 km > * Emisie CO2 158 g/km > * Cena 12 290 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia