Z veľkej fúzie nebude nič: Hyundai nekúpi FCA

Už od roku 2015 sa aktívne špekuluje o tom, že kórejská značka Hyundai kúpi koncern FCA. Špekulácie sa pred verejnosťou potvrdili v septembri, keď kórejská spoločnosť prejavila záujem o takúto akvizíciu aj oficiálne.
Vydané  Text: 
Kombinácia kórejskej značky s americko-talianskym záujmom by umožnila získať postavenie najväčšieho výrobcu automobilov na svete. Doteraz spoločnosť Hyundai poprela možnosť partnerstva a spoločnosť FCA však oznámila, že zatiaľ nedostala žiadnu ponuku v tejto veci. Medzitým agentúra Reuters uviedla, že FCA s Hyundai nejedná o fúzii, ale o partnerstve na technológiách- Pred pár dňami šéf FCA Sergio Marchionne informoval novinárov, že spoločnosť už nejaký čas kupuje komponenty od juhokórejského výrobcu. Otázkou zostáva, či sa táto spolupráca predĺži do vývoja vodíkovej technológie pohonu. Keď sa novinári spýtali prezidenta, či by partnerstvo viedlo k fúzii, poprel to.
Hyundai Sonata (2018) - Viac fotografií v galérii k článku
Koncern FCA v poslednej dobe nebol v najlepšej finančnej situácii a situácia sa môže zhoršiť, ak sa potvrdia obvinenia z podvodu na dieselových motoroch v Európe a Spojených štátoch. Vedúci predstavitelia koncernu tvrdia, že neexistuje právny základ pre obvinenia vo Francúzsku, ale očakáva náklady v súvislosti s americkým vyšetrovaním. Ak by bola preukázaná vina spoločnosti na súde v Seine, sankcie by predstavovali miliardy. To by bola pre FCA ťažká rana. Marchionne verejne vyhlásil, že ešte do odchodu do dôchodku dokáže koncern FCA predať nejakej inej veľkej automobilovej značky. Jeho odvážne tvrdenia dnes miestami vyznievajú komicky, pretože sa zdá, že každý oslovený koncern o FCA vlastne nemá záujem. Marchionne tak nevedomky znižuje spoločenskú hodnotu firiem, ktoré vedie a stavia ich na piedestál komických postavičiek v autopriemysle. Medzitým pracuje na podnikateľskom pláne do roku 2022, čo by umožnilo rozdelenie kocernu do dvoch spoločností, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú v štruktúrach koncernu FCA: Magneti Marelli a Comau. Prvá spoločnosť sa zaoberá dodávkou komponentov pre automobilový priemysel a druhá robotikou. Nemali by sme očakávať, že sa Alfa Romeo alebo Maserati v budúcich rokoch od skupiny oddelia.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia