LAMBORGHINI URUS OFICIÁLNE: Na stovke za 3,8 sekundy a kufrom zahanbí aj Octaviu!
Najdôležitejší model značky je konečne tu!
Vydané Text: Peter Orosz
Aj keď je dizajn subjektívnou záležitosťou, nám sa nový Urus páči. Za obzvlášť zaujímavú považujeme hranatú zadnú časť s úzkymi svetlometmi a masívnym nárazníkom. Pompézny je tiež interiér. Nechýbajú luxusné materiály a tvary palubnej dosky odkazujú na iné modely značky. Batožinový priestor ponúkne až 616 litrov.
Auto váži 2,2 tony, no vďaka preplňovanému štvorlitrovému osemvalcu s výkonom 478 kW a krútiacim momentom 850 Nm, dokáže Urus zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a uháňať maximálnou rýchlosťou 306 km/h. Aj napriek hmotnosti a brutálnemu výkonu, ide o najúspornejšie Lamborghini na svete. Vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke a odpájaniu štyroch valcov, dokáže novinka jazdiť „len“ za 12,7 l/100 km.
Štandardné rozloženie výkonu je 40:60 v prospech zadnej nápravy. Podľa dostupnej trakcie bude krútiaci moment rozdelený na jednotlivé kolesá prostredníctvom systému aktívnych elektronických diferenciálov. Vo výbave nechýbajú ani karbón-keramické brzdy, adaptívne tlmiče či natáčanie zadných kolies. Vzduchové odpruženie bude schopné meniť svetlú výšku podvozka od 158 až do 248 mm v závislosti od jazdného režimu (cesta, blato, sneh, piesok či závodný okruh).
Prvé sériové modely opustia taliansku fabriku v roku 2019. Potvrdená už je aj základná cena modelu, ktorá štartuje na 171 429 €.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!