Prvá jazda na novom BMW X3: Ešte vyspelejšia, ale revolúcia sa nekoná
Vyskúšali sme úplne nové BMW X3 vo variante 30d xDrive s paketom BMW M.
Vydané Text: Erik Stríž
Nové BMW X3 sme vyskúšali vo variante 30d xDrive s paketom M. Medzigeneračne X3 dospela, vyspela, stala sa ešte serióznejším hráčom medzi menšími SUV-čkami, ale veľké revolúcie by ste očakávať nemali. Stále ide o motoricky skvelé vozidlo s výborným komfortom, ktoré na pohľad nenapovedá o svojej nadštandardnej dynamike.
Nové BMW X3 vyzerá nepochybne estetickejšie a sofistikovanejšie ako predchodca, hoci zmien na prvý pohľad tak veľa nie je. V priebehu rokov si X3 osvojilo priam oku lahodiace svetlomety a siluetu, ktorá je iba s ťažkosťami zameniteľná s konkurenčnými vozidlami. Dnes X3 predstavuje akýsi ideál vo svete prémiových menších SUV-čiek, pričom je viditeľne menšie ako model X5 (X4 nepovažujme za tradičné SUV), ale výrazne rozmernejšie ako X1 a najnovšie X2.
Interiér je priestranný a vzdušný, z polohy vodiča sú vám k dispozícii už celkom tradične všetky ovládacie prvky na dosah a spolujazdec má dostatok priestoru pre odpočinok. Testovaná verzia X3 bola vybavená displejmi namiesto analógových ukazovateľov, v tomto však BMW spravilo ideálny kompromis: nepoužila jeden rozmerný displej, ale zakomponovala ho do fyzických kruhových oddeľovačov, ktoré by za normálnych okolností určovali hranice otáčkomera a tachometra.
Grafika na tomto palubnom displeji je variabilná, mení sa v závislosti od vodičom vybraného nastavenia a upravuje farebnosť podľa jazdného režimu, ktorý si zvolí: miernejšie jazdné režimy sú aj graficky menej pútavé, červený je ten športový.
Príležitosť odjazdiť si novú X3 sme mali ako v teréne, tak aj na kvalitných cestách v šoférsky atraktívnom úseku pod Pezinskou Babou.
V teréne BMW X3 s pohonom xDrive preukazuje dobré schopnosti, pričom na jeho limity v bežných podmienkach dosiahnete iba ťažko. Museli by ste sa zaboriť do tekutého piesku alebo posadiť brucho na zem, aby xDrive sklamalo a nesplnilo svoju funkciu. Toto SUV si budú kupovať ľudia, ktorí jazdia na chaty a príležitostne sa im do cesty postaví výrazný reliéf lesnej cestičky.
Na dobrej vozovke je X3 pohodlné, jeho výška síce stanovuje limity ešte skôr ako pri sedanoch a vôbec športových autách, dosahovať ich však bude úlohou pre skúseného vodiča bez strachu z rezania zákrut vo vysokej rýchlosti. Na testovanom motorickom variante 30d xDrive s paketom M nemožno nepochváliť pružnosť motora, jeho rýchle reakcie na podnety od vodiča a skvelé brzdy. Aj keď sa X radí medzi SUV-čka, typické nakláňanie nie je tak výrazné, auto drží stopu takmer dokonale a spolujazdec môže ľahko nadobudnúť dojem, že sedí v širokej limuzíne.
Podvozok je v štandardnom jazdnom režime naladený takmer dokonale, predstavuje optimálne vyváženie komfortu s dynamikou a počas jazdy vysokou rýchlosťou nehúpe, nemáte pocit plávania na vode, na druhej strane tvrdosť nie je tak značná, aby sa v interiéri prejavovali nedokonalosti vozovky.
Nové BMW X3 je pôsobivý automobil, ktorý si s veľkým potešením vyskúšame opäť v plnohodnotnom teste. Naše prvé dojmy z dizajnu, interiéru, komfortu a jazdných vlastností sú však mimoriadne pozitívne.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia